Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes-problem

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

känn er manade att flamea mig hur mycket som helst, för det jag kommer skriva kommer säkert te sig som nybörjargrejjer för er.

men såhär är det iaf: köpte precis en vad jag tror är en ipod 60gb video. (tror säger jag för jag köpte den begagnad av en kompis som haft fest, och några muppar på festen glömde den där och han visste inte vems den var så han sålde den billigt till mig utan att veta så mycket om den).....

men iaf.. nu sitter jag och lär mig iTunes i väntan på att ipoden skall komma. har lyckats lägga till ett gäng album och filmer via lägg till mapp eller lägg till fil, och nyssså laddade jag ner 2 st filmer som stod skulle vara till ipod, alltså i mp4a format... men de VÄGRAR lägga till sig i iTunes!...

Är det så att om ipoden inte stödjer formatet så läggs det inte till i iTunes? och isåfall varför står det att dessa filmer är specifikt till för ipod? (denna tex fungerade inte att lägga till: http://thepiratebay.org/details.php?id=3460850)

och så slutligen, hur lägger man till foton i iTunes? (den frågan löste sig genom att kolla på how-to filmerna på apple, att man alltid ska vara så snabb utan att leta själv? hehe)
(kommer garanterat poppa upp en mängd frågor till då detta är min första encounter medmp3spelare överhuvudtaget)

• Oregistrerad
  • 2006-04-18 17:13

Be Apple spåra upp den registrerade ägaren via serienummret och återbörda iPoden till den rättmätige ägaren. Går inte det lämmnar du in maskinen till Polisen som upphittad i väntan på att ägaren ev. hör av sig.

Ursprungligen av RobertSt:

Be Apple spåra upp den registrerade ägaren via serienummret och återbörda iPoden till den rättmätige ägaren. Går inte det lämmnar du in maskinen till Polisen som upphittad i väntan på att ägaren ev. hör av sig.

det lät klokt!

Ja, absolut. Den där iPoden är varken din eller din kompis. Be att få dina pengar tillbaka och leta rätt på ägaren, det är enkelt.

Lider med stackarn som saknar den.

"stackaren" som saknar den borde hört av sig till honom då det är rätt uppenbart att han glömt den på festen.

i vilket fall som, om ni inte har några svar så betackar jag mig gärna för moralprednikningar, eller så kan ni höra av er till han som sålt den om ni bryr er så mycket.

Du kan betacka dej för moralpredikningar hur mycket du vill, det skiter jag i.
Om ingen av "mupparna" på festen hört av sej kan det ju bero på att det inte finns några festmuppar till att börja med och din polare kanske stulit eller ännu värre rånat nån på den här.
Ignorance is bliss, men köper du den här är du i fallen ovan medskyldig till brott. Den nya hälerilagen är tre år gammal så att dra fram det gamla mossiga "köpt i god tro" går inte längre. Använd huvet.

• Medlem
  • International user
  • 2006-04-18 19:24
Ursprungligen av petern:

Du kan betacka dej för moralpredikningar hur mycket du vill, det skiter jag i.
Om ingen av "mupparna" på festen hört av sej kan det ju bero på att det inte finns några festmuppar till att börja med och din polare kanske stulit eller ännu värre rånat nån på den här.
Ignorance is bliss, men köper du den här är du i fallen ovan medskyldig till brott. Den nya hälerilagen är tre år gammal så att dra fram det gamla mossiga "köpt i god tro" går inte längre. Använd huvet.

word!

kul att du dömer utan att fråga först
jag känner personen ifråga, han har aldrig stulig något i hela sitt liv... och de som kom på festen thrashade stället, försvann, och någon av de klantade sig och tappade ipoden... så jag har inte ont nånstans av att ha den...

• Oregistrerad
  • 2006-04-18 21:36
Ursprungligen av FireWaia:

kul att du dömer utan att fråga först
jag känner personen ifråga, han har aldrig stulig något i hela sitt liv... och de som kom på festen thrashade stället, försvann, och någon av de klantade sig och tappade ipoden... så jag har inte ont nånstans av att ha den...

Felet du gör är att du rättfärdigar ett orätt med ett annat. Jag förmodar att en polisanmälan lämmnades angående 'thrashandet' av nämnd lokalitet samt andra beskrivningar runt händelsen kommit till polisens kännedom?
Nu verkar det ju dessutom som du har någonting som kan spåras till de misstänkta: en iPod med serienummer som kan spåras.
Du kan fortfarande göra det rätta.
När man 'omhändertar' värdeföremål som 'glömts' och dessutom säljer dem är man omedelbart misstänkt för obehörigt tillgripande samt häleri.
Men allt det där kan du/ni ännu så länge ändra på och ni kan båda rätta till feltänket om ni OMEDELBART går till Polisen!
Alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats i laglig instans.

Quadra, du beskriver det som om jag vore totalt efter. så är inte fallet, jag har hand om köp/sälj avdelningen på ett forum med över 14000 användare, jag vet hur det ligger till..

anledningen till att de förmodligen inte hört av sig är att polaren inte anmält dom, och jag antar att dom hellre tar en borttappad ipod än en polisnamälan..och det gjorde han också... jag skulle kunna fortsätta tjaffsa om det men jag orkar helt seriöst inte...kommer de tillbaka och kräver ipoden, så får dom den... men tills dess så har jag den.

• Oregistrerad
  • 2006-04-19 00:26
Ursprungligen av FireWaia:

Quadra, du beskriver det som om jag vore totalt efter. så är inte fallet, jag har hand om köp/sälj avdelningen på ett forum med över 14000 användare, jag vet hur det ligger till..

anledningen till att de förmodligen inte hört av sig är att polaren inte anmält dom, och jag antar att dom hellre tar en borttappad ipod än en polisnamälan..och det gjorde han också... jag skulle kunna fortsätta tjaffsa om det men jag orkar helt seriöst inte...kommer de tillbaka och kräver ipoden, så får dom den... men tills dess så har jag den.

Jag delar inte din uppfattning om hur den här situationen borde hanteras. Den beskrivning du erbjuder leder in på en närmast anarkistiskt spår, långt ifrån demokrati och rättstatstänkande. I ett sådant samhälle vill åtminstone inte jag leva.
Min mening har inte varit att på något sätt angripa dig som person, men din reaktion tyder ändå på att du längst inne tydligen vet vad som är rätt och fel eftersom din tolkning av mina inlägg har producerat en negativ tolkning.
Vi är således helt överens om att vi inte är överens. Gott så! Och du får leva med dina beslut och värderingar.
Slut på diskussionen för min del.

ja det är klart att jag förstår att det är fel, men denna gången så är jag helt nöjd med att 1 fel + 1 fel = 1 rätt... öga för öga ungefär... och någon disskution var det aldrig från min sida, bara ett försök att förklara för de som uppenbarligen verkade intresserade... och fick det en negativ ton så är det för att jag inte kan visa minspel och intonation på nätet... antar att tråden kan låsas och jag köra på nytt spår om det dyker upp fler problem, fick hjälp på en annan sida med dessa problem.

1
Bevaka tråden