Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firewire?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-04-19 12:19

Vad är Firewire alla pratar om det men jag vet inte vad det är?:O måste man ha det för ipod video?

Firewire - heter också IEEE1394 - är ett seriellt gränssnitt för att ansluta:

* såväl yttre som inre enheter till en dator. Exempel iPod.
* audio- och videoutrustning till med varandra och/eller dator. Exempel iPod.
ovan hämtat från susning.nu

Firewire är ett alternativ till USB-porten du har på din dator. Den används i ipodens fall för att föra över filer till iPoden och att ladda den. Firewire är inget krav utan du behöver antingen firewire eller usb för att föra över filer och ladda podden, vet inte om det kommer med båda sorters sladdar idag dock...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-19 14:24

det går inte att föra över musik med firewire til G5 och nano, bara att ladda

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-04-19 22:26

Jag fick hem min ipod 30gb och min firewirekabel, jag sökte på applestore och på sidan för kabel står det att den kan användas med ipod med färgskärm så jag beställde den...

Hur gör man nu, det är lite surt att jag endast har usb1 på min gamla powerbook.... får ringa i morgon och se vad dom säger...

  • Medlem
  • 2006-04-20 01:07

Ipod video stödjer inte FireWire, endast laddning

Ska inte vara nåt problem - iPod video säljs med en USB-kabel. Jag använda min iPod-video 60GB med USB- kabel för att ladda och föra över låtar och det går hur bra som helst trots att min Cube och Pismo bara har USB 1.
De har även Firewire uttag men iPod-video kan bara laddas via Firewire tydligen. Fick du ingen USB-kabel med din iPod-video?
Det tar lite längre tid att föra över låtarna till iPoden med USB 1 men inte så att det stör, så bråttom har man inte

1
Bevaka tråden