Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipodskiva?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

enligt en polare så måste man tydligen ha skivan som man får med när man köper den för att använda ipoden som den är tänkt på andra datorer? är det verkligen så? låter väldigt konstigt med en specifik skiva för varje ipod....köpte ju en begagnad ipod och fick inget annat än själva spelaren, köpte en usb-kontakt i tron om att det är allt man behöver?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-20 15:48

nej den beövs inte du kan ladda ner iTunes från http://www.apple.com/se/itunes/download/

jaha, det var bara itunes på den? dåså..det har jag koll på, hehe...
trodde det var nån slags licensiering på skivan som band ipoden till just den datorn och att man sedan var tvungen att avaktualisera datorn och använda skivan på en annan dator, lät väldigt omständigt och korkat så jag trodde knappt på det...

men skönt att veta att jag nu då har allt som behövs?

ipod updater
iTunes
ipod
usb-kabeln

det är väl det mest basic som man behöver?

det finns däremot en serial key som e skriven på baksidan av ipoden. (iallafall på ipod photo). tror du kommer behöva den..

  • Oregistrerad
  • 2006-04-21 12:39

Du behover ingenting som du inte kan ladda ner fran apple website

serienumret fran ipoden finns ju i ipoden. sa det behover du inte skriva ner...hehe. Speciellt som du inte behover ange det nagonstans, utan det skoter iTunes av sig sjalvt(ny ipod inkopplad etc)

Ursprungligen av ufred:

serienumret fran ipoden finns ju i ipoden. sa det behover du inte skriva ner.

Serienummet kan man faktiskt hitta här också!

och, man behöver seriel-numret till....vad?

Garanti. AppleCare förlängd garanti är knuten till serienumret.
Och för hemförsäkring osv osv

1
Bevaka tråden