Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Nano i tvättmaskien?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2006-04-23 22:13

Idag när jag frågade mamma vart min jacka e sa hon att den ligger i tvättmaskien och att tvättmaskinen snart är klar... Jag bara va fasen min mp3 ligger ju fan i fickan.. Sedan när tvättmaskinen var klar tog jag ledsamt fram min mp3 ur fickan och försökte få igång den:( Och den var helt stendöd, men efter lite värmande av en hårfön fick jag lite liv i den.. Jag kopplade sedan in den i datorn och då såg jag symboler jag aldrig sätt förut, det stod också på skärmen att jag ska gå in på typ www.apple.com/support. Och efter ännu lite fönande så gick den tillslut igång. Och nu är det fullt med kondens innanför skärmen, och just i denna sekund ligger den och torkar.. Finns det något bra sätt att försöka få bort kondensen?

//Trino

  • Medlem
  • 2006-04-23 22:45

Stackare Hade kanske funkat att göra osm när man sätter på invisible shield, låta den stå i några dygn utan att slå på den.

  • Medlem
  • 2006-04-23 23:33

Satan i gatan vad taskigt. Mamma har förstås lite ågren över att hon inte kollade fickorna kan jag tänka mig. Jag kan tänka mig att det enda sättet att över huvud taget få ut något mer av nanon är att försöka låta den torka helt innan du gör något slags försök till återupplivning. Jag har själv försökt få liv i ett tangentbord som det spildes ett glas över (inte låg i konstant vattenflöde i en tvättmaskin i typ en timme!). Det torkade (delvis med hjälp av toktorkande med fön) och dagen därpå fungerade det ibland och ibland svarade tangenterna inte ett dugg på tryckande. Och hela sifferdelen var out of order för alltid. Och nu är det helt enkelt förtidspensionerat efter spillet. Men för din skull hoppas jag att nanon har större motståndskraft mot vatten...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-04-24 09:57

A och O när man spillet vatten på något som en mobil eller en mp3 spelare, försök INTE slå på den direkt. Skruva isär och låt torka ett par dagar, skruva ihop och håll tummarna.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2006-04-24 16:17

Nu funkar spelaren perfekt:) Jag lät den ligga på ett element med en trasa under i någon timma. Och nu funkar den helt perfekt, Och all kondens under displayen e också borta och jag hittar inga symptom att den legat i tvätten i 1 timma:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-25 08:58
Ursprungligen av Trino:

Nu funkar spelaren perfekt:) Jag lät den ligga på ett element med en trasa under i någon timma. Och nu funkar den helt perfekt, Och all kondens under displayen e också borta och jag hittar inga symptom att den legat i tvätten i 1 timma:)

Tycker du ljudet från den har blivit något klarare och renare? Kanske en bra idé för oss andra att köra den en gång i tvättmaskinen?

  • Medlem
  • 2006-04-24 17:23

Gött ;D Kanske alla som lyckats få kondens när dom suttit på invisibleshield borde testa detta.

Nice då kanske det är lite fysisk kvalite i maskinen ändå

jag vill oxå tvätta min!!! Video dock..

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2006-04-30 14:54

Det är ingen skillnad i ljudet,det är helt perfekt som det var innan:D

Det är en av anledningarna till varför jag inte låter min mor tvätta mina kläder, jag tvättar allt själv. Kan vara en ide att börja med det. Då slipper man sådana missöden;) .

Grattis Trino! Helt klart en rolig historia.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2006-05-05 00:07

Orka tvätta kläderna själv:=D, fördelen med att morsan tvättade iPoden var att jag inte behövde ta bort fingeravtrycken på den manuelt, nu gick dom ju bort automatiskt:)

  • Oregistrerad
  • 2006-05-08 15:21

Nackdelen är om två månader när korrosionen sätter fart på komponenterna... Men jag håller tummarna!

  • Medlem
  • 2006-05-08 16:03

den kan visserligen börja rosta... :P?
Jag är glad över att den gick i gång xD

vill inte vara sån..men av erfarenhet av vad liknande komponenter tål ger jag den 6 mån, max ett år..sen tar rosten ut sin rätt..men jag håller tummarna för din skull!!

  • Medlem
  • 2006-08-25 23:35

Vattenskadad IPOD Nano

Hade min IPOD i min handväska tillsammans med en flaska Loka, korken var inte tillräckligt påskruvad och vattnet rann ut, min IPOD blev tyvärr nästan heldränkt. Sedan dess har den inte fungerat som innan.
Den kan funka ibland om man laddar upp den via datorn eller med laddare. Men sedan när man stänger av den är det helt omöjligt att få igång den igen. I så fall måste jag ladda upp den igen, fast inte heller det funkar alltid. Situationen börjar bli ohållbar eftersom jag är beroende av min IPOD. Har försökt och återställa den, men inget funkar.
Nån som har eller haft samma problem? Eller har några tips?

Vill kolla på filmer

Har precis fått min Ipod 30GB video och jag har svårt för att få in filmer i den hur ska man göra??

Dags att bli stor pojke och lära sig trycka på en knapp! Det är faktiskt lättare att förstå en tvättmaskin än en iPod, så du kanske bör prova...
Gratulerar (fast egentligen inte) till att du har en så snäll mamma. Annat var det på min tid... Då fick man gå fyra mil, med snö upp till armhålorna, för att köpa knark...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-06-25 19:32

Efter nu många månader funkar iPoden fortfarande kanon, tur att den inte gått sönder(Y)

1
Bevaka tråden