Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iPod 3G:s batteri. Kan ej stänga av riktigt...?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-04-27 15:38

Hej!
Har inköpt en begagnad iPod 3G med 20 GB hårddisk (1200 kr). Den fungerade jättebra. Beslöt mig för att kolla hur länge batteriet klarade sig. Efter drygt åtta timmar så gav den upp.
Efter det så tycker jag att det blivit lite problem med den.
Efter att ha laddat iPoden så trycker jag in startknappen ett tag så stänger den av. Kopplar på knapplåset. Går hem från jobbet. När jag kommer tillbaka till jobbet och sätter igång min iPod så startar den på en gång men batteriet är oftast urladdat, trots att det var fullt när jag gick hem dagen före. Det verkar som att den inte längre sätts i vila på rätt sätt utan snarare bara "pausas". En iPod i pausläge drar naturligtvis mer än en avstängd iPod.
Vad har blivit fel? Det kan ha varit samma problem ända från början men det känns som att det blev värre när jag drog ur laddningen ur batteriet...
Tacksam för svar.

/Per-Anders

P.S. Jag har en iPod 2g som ej har detta problem utan fungerar klockrent. Hela tiden! Dock så är den dubbelt så tjock... D.S.

• Medlem
  • International user
  • 2006-04-27 16:50

en iPod stängs av efter ungefär en dag. tills dess så är den i viloläge, och den drar lite ström hela tiden.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-04-27 16:53
Ursprungligen av troy100:

en iPod stängs av efter ungefär en dag. tills dess så är den i viloläge, och den drar lite ström hela tiden.

Men den här apparaten har precis klarat åtta timmars oavbrutet spelande. Nu klarar den inte ens att vara i viloläge över natten (ung åtta timmar). Något säger mig att det inte skall vara så...

1
Bevaka tråden