Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inga filer i biblioteket

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sökt här på forum, kollat apples nybörjar videos men fattar ändå inte...

Som jag förstått så måste musikfilerna ligga i bilioteksmappen i itunes för att man ska kunna göra spel-listor.
Jag har en annan avdelning några snäpp under biliotekskategorin, där de står min ipod. Där har jag all musik.

Måste jag kopiera all musik från ipoden till biblioteket för att göra en spel-lista?

(btw det svåraste och mest användar ovänliga program jag nåågonsin arbetat är med)

tacksam för hjälp att göra spel-listor helt enkelt!

Utan att gå allt för mycket på djupet... det enklaste är att du startar iTunes och kollar under Arkiv-menyn. "Lägg till mapp i Biblioteket..." är nog ditt bästa val.
Sen kan du rätta taggar så det börjar se snyggt ut och när det är klart kan du lätt göra spellistor genom att tex. markera alla låtar du har med Sussies Orkester och välja "Ny spellista från markering..." och Voila! har du en spellista som heter Sussies Orkester!
Och kom ihåg; raderar du en spellista ligger låtarna kvar i Biblioteket, raderar du en låt från en spellista ligger också låten kvar i Biblioteket.

En får tacke

1
Bevaka tråden