Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Linux- hur gör man?!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan alla iPod älskare!
Jag vill installera Linux till min Nano, men ja e rädd för att den ska gå sönder.... Jag e inte den bästa installatören men fixar det mesta, såg en film om hur man fixar det.
Tar det så jävla lång tid, man måste ju starta om iPoden flera gånger,det blir svartvitt på den, man måste göra något så att iPoden öppnas som extern enhet, koppla in och ut, och gud jag vet inte vad!!!
finns det inget lättare sätt att installera linux???:confused: :eek:

Ursprungligen av Vattenflaskan_:

Hejsan alla iPod älskare!
Jag vill installera Linux till min Nano, men ja e rädd för att den ska gå sönder.... Jag e inte den bästa installatören men fixar det mesta, såg en film om hur man fixar det.
Tar det så jävla lång tid, man måste ju starta om iPoden flera gånger,det blir svartvitt på den, man måste göra något så att iPoden öppnas som extern enhet, koppla in och ut, och gud jag vet inte vad!!!
finns det inget lättare sätt att installera linux???:confused: :eek:

Avråder dig i högsta grad att inte installera Linux på din iPod, speciellt om du är rädd att den skall gå sönder, speciellt om du inte ä den bästa installatören, och speciellt om du inte orkar/vill starta om iPoden flera gånger.

Du kan försöka dig på installationerna som finns tillhands, och skulle något strula så skall du enkelt kunna lägga in originalmjukvaran till den, så är allt återställt. Men för att undvika komplikationer för dig så skippa installationen överhuvudtaget.

SÖK på forumet för mer info om Linux, undvik att skapa nya trådar om samma ämne.

har gjort det., hittar inte något vidare tips. ^^,

  • Medlem
  • 2006-05-04 17:06

Har du över huvud taget öppnat www.ipodlinux.org ?
Om du har gjort det, gör det IGEN!
Om du inte har gjort det, GÖR DET!
LÄS. Finns länkar till guider på första sidan, och även till installer 2 som gör det så lätt som det går.

Ursprungligen av Enk:

Har du över huvud taget öppnat www.ipodlinux.org ?
Om du har gjort det, gör det IGEN!
Om du inte har gjort det, GÖR DET!
LÄS. Finns länkar till guider på första sidan, och även till installer 2 som gör det så lätt som det går.

så då blir det skitlätt att få linux om man gör den dära installer 2?? bra då, ska öppna sidan nu:)

  • Oregistrerad
  • 2006-05-04 17:45

Har kollat lite på iPodlinux.org nu och som jag förstår så kan man inte ladda hem installationsprogrammet som installerar linux automatiskt på nanon, eftersom nanon inte stödjs. Så om man skall ha linux på nanon så får man köra den långa och svåra vägen eller hur?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-04 18:29

har du mac?
då kan du köra det här programet fungerar med nano
http://ipodlinuxinstl.sourceforge.net/download.php

  • Oregistrerad
  • 2006-05-04 18:42
Ursprungligen av troy100:

har du mac?
då kan du köra det här programet fungerar med nano
http://ipodlinuxinstl.sourceforge.net/download.php

Nej jag sitter med en PC. Jag fattar inte riktigt, e Mac ett krav om man vill installera linux om man har Nano? Verkar ju inte helt logiskt.. Om det nu e ett krav, finns det inget alternativ till PC

  • Medlem
  • 2006-05-05 15:18

Det stämmer inte, läser du lite till ser du snart att det fungerar, i det flesta fallen. Har du dock otur så funkar det inte. Är bara att ladda ner installern och se hur det går... Det är lika unsupported som den "långa vägen"...

  • Oregistrerad
  • 2006-05-05 17:42

Jag har läst och sökt om det och vet också att det fungerar.... I de flesta fallen. Om det inte funkar så har jag en iPod som går att laga, eller är den helt död for ever?

Btw, "Enk" har du en Nano & har du kört den installen?

  • Medlem
  • 2006-05-06 14:37
Ursprungligen av sparven:

Jag har läst och sökt om det och vet också att det fungerar.... I de flesta fallen. Om det inte funkar så har jag en iPod som går att laga, eller är den helt död for ever?

Btw, "Enk" har du en Nano & har du kört den installen?

SNÄLLA! ALLT DU BEHÖVER VETA STÅR ANTINGEN I WIKIN ELLER PÅ FORUMET!

Ja, jag har, eller hade(den blev stulen i söndags), en nano 2gb.

så allt tas bort i iPoden??? fan orka... men vill så gärna ha video!!!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-05-06 15:09
Ursprungligen av Vattenflaskan_:

så allt tas bort i iPoden??? fan orka... men vill så gärna ha video!!!

Bättre att köpa en iPod video istället för den lilla display som nanon har är banne mig inget roligt att stirra på.

  • Medlem
  • 2006-05-06 17:12
Ursprungligen av wrls:

Bättre att köpa en iPod video istället för den lilla display som nanon har är banne mig inget roligt att stirra på.

"Bättre att köpa en Nano istället för den stora tegelstenen som video är, är banne mig inget roligt att ha i fickan."
Visserligen går det bara att se snuttar på nano, men komprimerad video jobbas det kraftigt på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-06 17:35

Hur ser tegelstenar ut hos dig egentligen?

  • Medlem
  • 2006-05-06 20:50

Ungefär som en ipod video?

1
Bevaka tråden