Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smuts under skärmen ?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hittade ingen annan tråd om detta ämnet men jag tänkte kolla ändå. Är det fler som fått smuts (tex, damm) under skärmen, alltså emellan själva glasytan och bildskärmen som inte går att få bort? Det är inte speciellt mycket men det är ändå så man ser när man kollar på film.
Jag har haft en sån där mjuk strumpa från istuff.se på hela min iPod tid. Vet ni vad man ska göra? Klaga hos apple och be dem fixa det? Eller finns det något annat man kan göra?

Sånt här känns som det ofta händer på klockor eller mobiler att det fastnar damm under glaset men det trodde jag inte skulle hända på iPoden. Har ändå betalat rätt mycket för en grej som den så den borde klara bättre än så.

• Oregistrerad
  • 2006-05-06 20:43

Jag lider med dig!
Jag är också en sån där 'petimeter' när det gäller.
Rent formellt tror jag inte ett klagomål hos Apple-säljaren möter nån förtsåelse. Tyvärr.
Men.
Sådan smuts är med mycket hög trolighet känslig för statisk elektricitet! Kanske (stort kanske där!) kan du flytta 'loppan' med det?
Torrt sämskin (rent förstås!) och lite gnid?
Annan lösning är att tala med de som vet hur man byter batteri i iPoddarna: kanske de kan 'lätta lite på locket' och puffa lite luft? För några kronor förstås!
Å andra sidan: det går ju att leva med... Om det inte är för stort?

Ursprungligen av quadra:

Jag lider med dig!
Jag är också en sån där 'petimeter' när det gäller.
Rent formellt tror jag inte ett klagomål hos Apple-säljaren möter nån förtsåelse. Tyvärr.
Men.
Sådan smuts är med mycket hög trolighet känslig för statisk elektricitet! Kanske (stort kanske där!) kan du flytta 'loppan' med det?
Torrt sämskin (rent förstås!) och lite gnid?
Annan lösning är att tala med de som vet hur man byter batteri i iPoddarna: kanske de kan 'lätta lite på locket' och puffa lite luft? För några kronor förstås!
Å andra sidan: det går ju att leva med... Om det inte är för stort?

ja tack för tipset men, jag tycker fortfarande att det är störande. har ändå lagt ner pengar på både spelare och fodral som skulle vara bra =/ och skydda? trodde det var till för det men vad vet jag. Får väl se hur det blir. Inte för att smutsen försvinner med tiden, tyvärr. Men inte så kul att ha 3 "prickar" smuts i rutan om man kollar på film.

Ursprungligen av sannaistheshit:

Hej hittade ingen annan tråd om detta ämnet men jag tänkte kolla ändå. Är det fler som fått smuts (tex, damm) under skärmen, alltså emellan själva glasytan och bildskärmen som inte går att få bort? Det är inte speciellt mycket men det är ändå så man ser när man kollar på film.
Jag har haft en sån där mjuk strumpa från istuff.se på hela min iPod tid. Vet ni vad man ska göra? Klaga hos apple och be dem fixa det? Eller finns det något annat man kan göra?

Sånt här känns som det ofta händer på klockor eller mobiler att det fastnar damm under glaset men det trodde jag inte skulle hända på iPoden. Har ändå betalat rätt mycket för en grej som den så den borde klara bättre än så.

Kanske du kan försöka med nån form av högtrycksluft? prova allt som blåser och blås i minsta springa och vrå, kanse i hörlursuttaget. Har ej provat men har funderat på om det går? hör gärna av dig om du testat!

1
Bevaka tråden