Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipod skvallrare... talsyntes

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

halloj ipod-ägare!

Något jag vill ska finnas till Ipod har jag inte hittat åt än.
Ofta när man är ute med sin iopd på gående fot eller liknande så lyssnar man ju på massa olika artister å låtar.. speciellt när allt körs "random".

Vad jag skulle vilja ha är att innan varje låt, eller efter.. att ipod "läser upp" artisten/låten.

Finns det ett sådant program?
-har man ipoden i fickan å cyklar.. eller går/springer/whatever.. så vill man inte tråckla upp sin ipod ur fickan eller så.

så en "talsyntes" som säger vad för låt som skall komma helt enkelt! Hade vart underbart... så att man kan knyta "oh, vilken bra låt" till vilken artist det är..

tack å hej

En kanonidé! Bra tänkt. Och när man vet att Apple har massa års erfarenhet av talsyntes, redan från System 7-tiden.

• Medlem
  • 2006-05-07 22:34

Schysst idé!

Själv hade jag velat ha en liten projektor som man skulle kunna koppla till ipoden eller dockan, den skulle visa det som syns i "Nu spelas"-fönstret. För min ipod står på skrivbordet när jag lyssnar på musik, så om man haft en projektor så hade man sluppit gå ur sängen och kolla vilken låt det var man hörde. Bara det att den hade nog kostan en ganska stor slant .

Din idé är bra för aktiva människor som inte "hinner" plocka upp iPoden, min funkar för slappa personer som inte orkar resa sig från soffan/sängen:D .

1
Bevaka tråden