Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död ipod?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-05-12 22:46

Hejsan. Idag tänkte jag ta mig en sväng med min aparat (Ipod 20gb photo) - fick inte igång den så antog att batteriet var lite halvkasst laddat. Laddar den under tiden jag tar min sväng. Kommer tillbaka cirka 2 timmar senare och ser att det fortfarande laddar. Min sväng påbörjade vid klockan 11 idag, vid 5 tror jag att den fortfarande laddades. Går ut för att hälsa på några släktingar. Vid 21 är jag hemma igen och ser att den fortfarande laddas. Men själva "laddikonen" blinkar inte nu som tidigare utan den står still.
Även texten "Koppla inte ifrån" lös på desplayen.

Kopplar ifrån ipoden från datorn och ska testa att slå på den. Inget händer... Kopplar in nätadaptern och försöker ladda igen, men inget händer.

Jag får inte igång han! Han vägrar lysa... Men ändå är han varm hela tiden. Så jag antar att den egentligen är påslagen. Notering: Jag hade inget itunes installerat när jag försökte ladda den via datorn. Kan det vara det som är fel?
Datorn kan inte heller hitta någon maskinvara när jag sätter in usb-kabeln i datorn längre heller.
Även ipod updater har svårt för att finna honom.

Har jag gjort något galet när jag ladda ipoden utan itunes? Eller kan den bara ha kollapsat såpass?

Det som gör mig lite skeptisk till hårddisk-krasch är ju att den fortfarande är varm cirka 1½ timme senare, och den blir inte heller kallare...

Jag har läst som en tok lite överallt men kan inte hitta några direkta svar.

Mvh Micke

  • Medlem
  • 2006-05-12 23:06

Hmm... Har nu lyckats få igång den... Tror jag resetade den genom att trycka "select"-knappen och menyknappen samtidigt. vilket jag gjorde från allra första början innan jag skrev inlägget...

I vilket fall, när jag såg att den började lysa så hörde jag hur disken (?) skramlade lite. skakade jag ipoden lite så gav den mig ett läte som lät ungefär som en söndrig hårddisk.. man kunde även höra den "jobba"...
nu när jag fått fram menyn osv så kan jag inte få det där ljudet som jag fick när jag skakade ipoden lite.
Alltså, den gör inte ut samma ljud nu när den är igång - som den gjorde när apple-loggan visades på skärmen, då man skakade den lite lätt.

Kanske lika bra att lämna in den, har någon dryg månad kvar på garantin...

Ja, lämna in den...

1
Bevaka tråden