Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa stället att handla musik till ipoden på??

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag undrar om vad som e bäst att handla musik till ipoden.Är itunes nåt att ha eller finns det nån annan som e bättre??.Vill veta det för jag hade tänkt attt handla lite ny musik till ipoden.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-14 19:26

itunes är lättast om man har iPod, men tyvär kan man inte ha högre en 128kbps.

Köp skivor istället ^^

En dum fråga jag är inte så bra på sånt men är 128kbps dåligt??.

Min röst på iTMS, sen på "den där ryska sajten" för kompletteringsköp.
Och 128k AAC/ är betydligt bättre än 128k MP3.

Men kan man ändra köpt musik till 128kAAC?.

Ursprungligen av Alleman:

Men kan man ändra köpt musik till 128kAAC?.

Köpt från iTMS? Den ÄR redan i 128k AAC.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-14 22:42

allt du köper från iTunes är 128kbps aac

menar du om man kan ändra annan musik som är köpt från nätet till 128kbps aac?

ok,1.finns det ingen inställing som man kan göra att det blir högre?.2.hur låter köpt musik från itunes jag vill höra hur ljudet blir.

Ursprungligen av Alleman:

ok,1.finns det ingen inställing som man kan göra att det blir högre?.2.hur låter köpt musik från itunes jag vill höra hur ljudet blir.

2. Köp en låt då?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-15 17:18

1. du kan inte få den högre

  • Oregistrerad
  • 2006-05-15 23:36

allofmp3.com - RÄTT prissättning, du betalar lite om du köper i gimpat mp3-format, och mer om du köper CDDA. Fungerar dessutom helt utan mankemang, jag använder tom deras betashop som heter allTunes, den är felfri hittils.

Och det blir bra ljud på den musiken man köper från allofmp3.com och den funkar till ipoden felfritt?

Ursprungligen av Alleman:

Och det blir bra ljud på den musiken man köper från allofmp3.com?

Du kan ofta (men inte på alla album) välja komprimeringstyp och bitrate. Även okomprimerat finns, men tänk på att du betalar per Mb.

Ursprungligen av Alleman:

och den funkar till ipoden felfritt?

Beställ vanliga mp3 om du är osäker.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-18 01:29
Ursprungligen av Alleman:

Och det blir bra ljud på den musiken man köper från allofmp3.com och den funkar till ipoden felfritt?

Absolut, jag brukar beställa i 192kb fast bitrate, det tycker jag är en lagom komprimering för iPod och det duger alldeles utmärkt i en helt vanlig stereoanläggning hemma. Om du är osäker så köp samma låt i lite olika komprimering och testa...

Men idag på hemkunskapen och no lektionen så har vi delat grupper så den var en vikarie som hade en nano då,så jag frågade vad brukar du handla musik till ipoden nånstans då sa hon att hon brukar ta från skivor eller handla från itunes,då frågade jag om det var dåligt ljud från köpt musik från itunes.då sa hon nej:S

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-17 17:17

alla är inte lika, vissa klarar sej med 128kbps mp3 och vissa lyssnar bara på sina dyra hifi anläggningar,

har du ingen egen skiva du kan lägga in på iTunes i aac 128kbps så hör du hur den låter

Ja men whatever jag tror er.

Men jag har ganska många mp3 låtar med 128kpbitsmp3. Jag tycker det är väl okej ljud,men jag kan inte erkänna det är det bästa men jag skulle kunna klara av det.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-06-02 19:04

Men du måste förstå att det är skillnad på 128 kbps MP3 och 128 kbps AAC. AAC låter bättre än mp3.

Det gör jag.Jag tyckte att iTunes verkade smart men nu tycker jag att det är inte så bra.Jag får väl handla från allofmp3 eller köpa skivor då får man välja hur man vill ha det.

Det bästa sättet att få fin kvalitet på ljudet är att köpa skivor i en skivbutik. Köper man musik ska den vara i okomprimerat skick!

Ursprungligen av taikonaut:

Det bästa sättet att få fin kvalitet på ljudet är att köpa skivor i en skivbutik. Köper man musik ska den vara i okomprimerat skick!

Precis! Och bilder man tittar på ska vara i tiff-format, inte jpeg! :rolleyes:

1
Bevaka tråden