Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej jag undrar om vad som e bäst att handla musik till ipoden.Är itunes nåt att ha eller finns det nån annan som e bättre??.Vill veta det för jag hade tänkt attt handla lite ny musik till ipoden.
allofmp3.com - RÄTT prissättning, du betalar lite om du köper i gimpat mp3-format, och mer om du köper CDDA. Fungerar dessutom helt utan mankemang, jag använder tom deras betashop som heter allTunes, den är felfri hittils.
Och det blir bra ljud på den musiken man köper från allofmp3.com och den funkar till ipoden felfritt?
Absolut, jag brukar beställa i 192kb fast bitrate, det tycker jag är en lagom komprimering för iPod och det duger alldeles utmärkt i en helt vanlig stereoanläggning hemma. Om du är osäker så köp samma låt i lite olika komprimering och testa...
Men idag på hemkunskapen och no lektionen så har vi delat grupper så den var en vikarie som hade en nano då,så jag frågade vad brukar du handla musik till ipoden nånstans då sa hon att hon brukar ta från skivor eller handla från itunes,då frågade jag om det var dåligt ljud från köpt musik från itunes.då sa hon nej:S
Men jag har ganska många mp3 låtar med 128kpbitsmp3. Jag tycker det är väl okej ljud,men jag kan inte erkänna det är det bästa men jag skulle kunna klara av det.
Det gör jag.Jag tyckte att iTunes verkade smart men nu tycker jag att det är inte så bra.Jag får väl handla från allofmp3 eller köpa skivor då får man välja hur man vill ha det.