Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Kan inte kopiera till skivan...."

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan inte kopiera till skivan "Tobbes Ipod" Det gick inte att läsa från eller skriva till skivan.

Jag har haft det här felet i över en måndad nu, ipoden fungerade bara i en månad och det hela började när min dator krashade och då dök detta upp, jag försöka uppdatera ipoden men då blev det bara värre, nu hittar jag den igen, men när jag lagt in circa 10 låtar uppkommer samma fel igen. Hur kommer det sig? Vad kan jag göra? Jag har testat med de "5 r:en". Någon idé?

Apple hotar med att ge mig en 1 år gammal ipod istället. Sketen garanti dem har .... snälla hjälp?:eek:

• Medlem
  • International user
  • 2006-05-20 10:35

vadå hotar att ge dej en gammal iPod, lämnar du in den får du med 95% en ny

Enligt ipod så får man en "likvärdig" som är upp till ett år gammal. Fast min är så gott som ny. Det är deras "policy". ... Vad kan det vara för fel, någon ide? Enligt mig borde någon mer fått detta fel?

Givetvis får du en nano om det här går på garantin, inte nån annan modell.

Men, förutom att köra uppdateraren, har du gjort de fem R:en?
http://www.apple.com/support/ipod/five_rs/

Jo visst får jag en ipod nano, men en begagnad! ... iallafall enligt supporten. Jepp har testat de fem r:en. Har även formaterat den mm, men det hjälper inte just nu står det skrivfel även när jag försöker återställa den :(.

Edit* jaha nu e den helt dö, händer inget alls i den.

Den lär vara "refurbished". Men aldrig en skråma på dom garantireturer vi utför på jobbet, don't you worry.

Nu så har jag fått tillbaka den, stod bara att den inte var tillräckligt dålig för att den skulle bytas ut mot en ny. Stod ingenting om vad dem gjort eller någonting. Och felet BESTÅR fortfarande!!!

Vad är det här!!! Vilket skit!! Gay Nano ju.

Kan inte kopiera till skivan "Larsson IPOD" Det gick inte att läsa från eller skriva till skivan. Ingen som har en ide om vad det kan vara??? Den lägger in någa låtar som händer detta igen, samma sak om jag uppdeterat låtarna med bildmaterial, inte bara när jag lägger in nya låtar. Kan det ha att göra med att det är cd-skivor som jag kopierat över? Fast det har hänt med vanliga mp3´s med tror jag. HJÄLP! Går ju inte ens att ringa apple kundservice, vilken skit. 3 månader får man bara ringa dem... Borde man inte kunna kontakta apple store och be dem ge mig en ny?

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-06-27 08:17

Det är inte säkert att det hjälper, men du kan testa följande:

Högerklicka på Den här datorn, välj Hantera. Gå till Diskhantering. Högerklicka på din iPod och välj Ta bort partition (gör detta för alla partitioner på iPoden om det finns flera). Högerklicka igen på din iPod och välj Formatera.
När formatteringen är klar, kör iPod update, lämpligast genom att ladda ner den senaste versionen från Apple.

(Tack till beovox för tipset!)

1
Bevaka tråden