Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går inte att att skriva till min iPod

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag får felmeddelande att det inte går att skriva till min ipod. Det går bra att lyssna, men att lägga till nya låtar går inte. Har ni några tips till en nybörjare?

Jag hittade ett par liknande trådar, men det konstiga är att det går väldigt bra att lyssa, bytta namn på filerna och även kopiera in filer som "data". Det är iTunes det verkar vara problem med. Problemet uppstod när jag försökte lägga in en podcast.

Vad kan man göra mer än att köra en reset?

Ett mera detaljerat felmeddelande kanske? Så kan man "översätta" och söka på Apples supportsida.

• Medlem
  • 2006-05-23 21:35

Jag har en kompis som hade det problemet, han löste det genom att göra en återställning av iPoden med ipodupdater. Tror att det är det du måste göra, ok du blir av med alla låtar du redan har men de kan du lägga in igen.

Det konstiga är ju att jag i förrgår gjorde en nollställning och la in allt. Jag tycker inte det ska bli problem med en disk så fort... jag har ju inte gjort något konstigt med min iPod (tror jag).

Återkommer med felmeddelandet, men det är ett meddelandet i stil med "Det går varken att skriva till eller läsa från disken". Att skriva filer går dock bra, ändra låttitlar och att spela musik går bra. Så det verkar vara problem med iTunes.

Jag har prövat gå in och kika på de dolda filerna.
Vad händer om man ta bort inställningsfilerna? Återskapas de då?

När du gjorde nollstälning, formaterade du den helt då? Om inte är det nog det du måste göra!

Ursprungligen av erikohman:

När du gjorde nollstälning, formaterade du den helt då? Om inte är det nog det du måste göra!

Genom att använda Skivverktyg?
Mac OS X Extended (journalförd)

Ursprungligen av koppe:

Genom att använda Skivverktyg?
Mac OS X Extended (journalförd)

Såklart har du MAC :rolleyes:
Då vet jag inte hur man gör.... hmm, vi kanske ska inför regler om att skriva vad man har för dator också när man får problem..

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-06-02 09:21

Du borde kunna använda skivverktyg, och där ta bort partitionen och sedan formattera iPoden.

1
Bevaka tråden