Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisk ut, CF-kort in?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

adl, jag ser ingen anledning varför det inte skulle fungera, klarar en iPod Mini av 8GB minneskort så borde den även klara 16GB Jag är inte 100% säker, men iaf 98% säker.

Här har du en lista på olika ställen där du kan köpa den (inkl. moms): http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=137100

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-09-06 12:44

Ang 16GB. Läs mer här.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-30 10:10

Två frågor..
Är det svårt att byta? Jag har bytt batteriet i den, o de va ganska lätt tycker jag..
Och för det andra, skulle detta kortet funka?
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SANCFE3-4GB

Det är väl ungefär lika svårt som att byta batteriet och det kortet borde fungera. Jag hade ett Sandisk Ultra II 4Gb i min innan den gav upp pga yttre fysikt våld (fall från tredje våningen)

Tänkte bara säga att jag nu också har gjort precis det som jag frågade i mitt första inlägg, nämligen bytt ut hårddisken. Det blev ett vanligt SanDisk 1GB-kort, direkt från förpackningen, in i minin, vadderade med en prislapp från H&M, och nu är det en fullfjädrad podcastmaskin. Gjorde detta efter att hårddisken börjat bete sig konstigt (synkroniserat jävligt jävligt sakta, och iPoden ibland inte hittats av Windows och istället bara legat och pipit).

Jag har nu uppgraderat min iPod Mini (2gen) med nytt batteri 1000mah samt ett CF på 16GB och det flyter på perfekt Jag är supernöjd!

Ursprungligen av koss_boss:

Jag har nu uppgraderat min iPod Mini (2gen) med nytt batteri 1000mah samt ett CF på 16GB och det flyter på perfekt Jag är supernöjd!

Njut

Ursprungligen av apple4ever:

Njut

Jag gör det Hittade en kille från sthlm på nätet som gjorde det för 300kr. Det var det värt.

Tänkte återrapportera att 16GB (!!!) Kingston Elite Pro 133x funkar fint i min iPod Mini 2G, börjar kännas lite galet att hålla den vid liv så här länge, men den funkar bra så.

Bevaka tråden