Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes hänger/låser sig

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag fick min nya iPod Video igår och har tidigare haft en iPod Mini.
Mitt problem är att själva iTunes "hänger sig" när jag stoppar i iPod i min PC's usb port. Jag har fösökt det mesta, installerat om iTunes, uppdaterat iPoden o.s.v. men problemet kvarstår. JAg har även försökt att leta här men också på andra sidor efter information men inte hittat någon. Så snälla hjälp mig? iTunes fungerar som vanligt så länge inte iPoden är ikopplad men så for jag stoppar i den så hänger sig programmet och jag får det klassiska felmeddelandet "svarar inte".

Är det någon som vet något om det här eller hur man löser det får ni jättegärna skriva här i tråden eller maila mig på holmgreeen@hotmail.com

Har Apple någon form av mail-support så man där skulle kunna fråga, för det känns lite segt att vänta ända tills på måndag, då telefon-supporten öppnar, för att få ordning på problemet.

Vore otroligt tacksam om någon kunde hjälpa mig

har du usb 2.0 ?? om du har usb 1.0 kan det bero på det ...

Ja det stämmer.. Har iofs inte USB 2.0 men det ska väl fungera iallafall?:confused:

Jag lyckades få över ett par filmer första gången jag anslöt den men när jag sedan skulle öppna iTunes igen så hänger sig programmet så fort jag ansluter min iPod. Så har det hållit på sedan dess. Det funkar fin fint så länge jag inte ansluter iPoden:confused:

Jag måste ha hjälp är det någon som vet eller haft problem med samma grej så var inte rädda för att skriva.:confused:

iPod Minimum System Requirements
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60971
kan ge ledning. Har du SP2 tex?

hmmm...

tack för hjälpen... tyvärr verkar det som att jag uppfyller allt...

men det konstiga är att första gången jag anslöt den så funkade det. När jag sedan skulle ansluta igen så uppstod problemet.

Jag tänkte också att det kanske kunde vara någon komplikation mellan iTunes och Windows av något slag så jag anslöt min gamla iPod Mini och det fungerade utan problem:confused:

Är det någon som har numret/mail till Apples/iPods kundservice så man kan kontakta dem för att lösa problemet...

Känns lite segt eftersom jag precis fick den och inte har kunnat anväda den p.g.a. detta:(

Tack för den hjälp jag redan har fått tyvärr har inte detta hjälpt så fortsätt skriva om ni kommer på något.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-11 16:32

Prova att installera itunes på en annan dator och anslut ipod (några gånger) till den.. Funkar det då så vet du ju i alla fall att det inte är ipodden det är fel på iaf

Ursprungligen av Disp0sable:

Prova att installera itunes på en annan dator och anslut ipod (några gånger) till den.. Funkar det då så vet du ju i alla fall att det inte är ipodden det är fel på iaf

Ska försöka göra detta! Tack!

Mer Tips!!! Mer Tips!!! Mer Tips!!!!

Det verkar som jag har lyckats åtgäda problemet iaf tillfälligt...

Lyckades återställa iPoden till slut vilket gjorde att iTunes funkade... Men hängde sig så småningom igen... Så upprepade proceduren igen.. verkar funka fin fint än så länge jag då ajg nu bara lägger över musik...

1
Bevaka tråden