Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minneskapacitet på iPod nano 1GB

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Jag har precis köpt mig en underbar Ipod nano, men när jag startade Itunes och skulle börja lägga in musik så stod det att Ipoden bara hade 820 MB i minne.
Det står i en av manualerna att Ipoden "har" 1024 MB, är det fel på Ipoden eller nåt sånt?

vore tacksam för svar!

Det företag borde meddela är att mjukvaran tar ganska mycket plats.
Så det är inget fel på din iPod.

Ha det bra, MVH. Patrick.

Okej, skönt!

En annan fråga har även uppstått..

När jag började ladda över musiken till min Ipod, så behövde Itunes konvertera några låtar från WMA till AAC eller ACC ( är osäker på vad det heter) är det formatet ( AAC/ACC) mindre eller?

Tack för svaret by the way!

Hau di

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-28 19:25

det beror på vilken bitarie (kbps) låtarna är i, men har du 128kbps mp3 så låter aac i 128kbps betydligt bättre, de låtar du har i wma har du dom på skivor oxo, för då är det bättre att rippa om dom till acc en att göra wma till acc det blir en betydligt kvaliteförlust.

128kbps mp3 tar lika mycket plats som wma och aac i 128kbps

Ursprungligen av HenketheMan:

Tjena!

Jag har precis köpt mig en underbar Ipod nano, men när jag startade Itunes och skulle börja lägga in musik så stod det att Ipoden bara hade 820 MB i minne.
Det står i en av manualerna att Ipoden "har" 1024 MB, är det fel på Ipoden eller nåt sånt?

vore tacksam för svar!

Jo, det stämmer. Mjukvaran tar alltid utrymme.
Läs mer om kapaciteten. (längst ner på sidan)

1
Bevaka tråden