Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av iPod video 30gb

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-07-06 14:40

Hej !

Jag hoppas att någon orkar läsa igenom mina frågor för detta är min första iPod, annars är jag jätte nöjd.

Nu är det så att jag har köpt en iPod Video 30 GB igår, hur gör jag för att stänga av den, det står att man ska hålla inne play/pause för att göra det, men det känns som om den inte riktigt stängs av, för när man sedan startar den så har bara låten pausats.
Det kommer inte upp någon Apple loga när jag startar/stänger av den heller som jag har läst här på forumet att det ska göra.

Så alltså hur stänger man av den riktigt??

Det som gör att jag undrar detta är för att jag har inte tyckt att batteritiden har hålt i 14 timmar som utlovas, jag vet att det inte blir omkring 14 timmar om man "klickar" runt och bytter låt hela tiden men jag tycker att det inte tar lång tid tills ifrån att den blev fullladdad tills att den visar 80% av batteriet.

Kan detta bero på att jag inte riktigt laddade den fult första gången jag använde den, för det stod ju det på apples hemsida och även här i detta forum att men inte ska behöva göra det eftersom att detär ett lithium(stavning?) batteri??

Och sen när jag laddar den så står det koppla inte ifrån med medan jag laddar, jag ser ikonen med blixten som visar att den laddar upp i hörnet, laddar den när jag ser ikonen?

EDIT:Fick se Apple logan för första gången, såg den när jag startade om den

Sök
Search
Recherche
Busca
Ricerca
Búsqueda
Suche

Jag skulle inte lita för mycket på batteriindikatorn, om du verkligen vill veta hur bra batteri du har så gör testet som apple själva rekomenderar: Accurately determine your iPod battery life

Här hittar du en förklaring till de olika avstängningslägena: iPod: About Sleep, Deep Sleep, Hibernation, and Sleep Timer

• Medlem
  • 2006-07-06 17:16

Tack Martin, jag ska göra det testet. Tack!

1
Bevaka tråden