Mjae... Det är lite som damen med tvättmaskinen: hon tvättade i bäcken med en sten, men sparade pengar till att köpa en ny tvättmaskin. Varje år åkte hon in till byn och tittade på tvättmaskiner. Men varje år sa försäljaren: "Men om du väntar lite kommer det en ny modell och den är sååå mycket bättre!" Damen dog stenrik. Men utan tvättmaskin....
Jag tror egentligen det handlar om vad man vill ha och när man vill ha det! Visst, hade jag väntat ett år med mitt sportbilsköp hade jag fått 300 hästar istället för 280. Men skillnaden är att jag har haft jäkligt roligt ett år extra i mitt liv. Tiden går än så länge bara åt ett håll.
Ta du och titta på en iPod Video: är det vad du vill ha så skall du handla den! Dessutom börjar det nu komma både tillbehör, know how och coola program till den. En ny kommer att lanseras, när vet vi inte oavsett. Och då kanske den har sina barnsjukdomar. Och den hinner du knappt packa upp innan version 2 lanseras. Och så står det inte länge på förräns....
Jag är supernöjd med min Video-pod (i svart förstås eftersom jag mest kör PC...). Jag var lika nöjd med min förra iPod monokrom trots att iPod Photo kom bara några månader efter jag köpt den.
Det enda jag är lite missnöjd med är att den, precis som alla iPods (?), är lite repkänslig. Men jag har skyddsplast på så det går ändå. Att kolla på ABC-news med bild via podcasting är en höjdare när man är ute och reser (tåg, flyg, hotell mm). Att kolla på långfilmer tror jag inte riktigt på, men TV-serier, nyheter, motormagasin (Top Gear tex) samt musikvideos är helt perfekt. Utbudet bara växer och växer!