Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Connectar inte till datorn

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har mött ett stort problem..
Har haft min iPod i runt två månader nu, allt har funkat fint, tills nu.
När jag kopplar in den till datorn via USB så dyker den inte upp i varken iTunes, Den här datorn eller diskhanteraren. (dock så laddas den)

Har provat alla tips jag hittat på forumet, R'en,kollat i diskhanteraren, osv.. kan inte köra update/restore på den heller eftersom datorn inte hittar den.

Någon som har något tips?
(ber om ursäkt om någon redan skrivit en lösning på forumet som jag inte hittat, men har gjort mitt bästa vid sökandet)

Har exakt likadant problem!

Jag har ett exakt likadant problem, jag fattar nada alltså!:confused:

såg att nån skrev att det hjälpt att ladda ur btteriet helt och sen plugga in den igen.. ska prova detta, återkommer om resultatet.

well that didn´t work...

hjälp..?

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-07-31 19:38

Har du testat sista utvägen?

Ursprungligen av Spyder:

Har du testat sista utvägen?

ipoden hittas inte i diskhanteraren heller..

finns det inget sätt att återställa ipoden utan att koppla in den till datorn?

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-08-02 07:45

Jag har för mig att det fanns nån knappkombination på de äldre iPodarna för att kunna återställa dem, men jag har inte hittat nåt...

Jag vill minnas nåt tips om att man ska testa att göra en vanlig reset på iPoden när den är inkopplad till datorn för att få datorn att känna av iPoden.

Misstänker att du redan varit inne på dessa länkar:
Restoring iPod to factory settings
iPod missing in "My Computer" or in iTunes on Windows

japp, har provat att resetta den när den är inkopplad, och provat att göra det som står på de båda länkarna.. inget funkar..
(restoring-grejen funkar j udock inte att genomföra då uppdatering/återställar-programmet inte hittar ipoden)
suck.

hm upptäckte att ipoden syns som "USB Human Interface Device" i Enhetshanteraren (alltså INTE Diskhanteraren). har provat att felsöka den utan att ha hittat något, provat att uppdatera drivrutinerna men inget tycks hjälpa.. provat att avinstallera den men när jag sätter iden igen så kommer det upp sådär nere i högra hörnet "ny maskinvara har hittats, iPod", "maskinvaran har installerats och kan nu användas".. men icke..

här är en bild över hur det ser ut i enhetshanteraren: http://img221.imageshack.us/img221/531/ipodig3.jpg

nån idé vad jag kan göra?

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-08-02 19:24

Hm, skumt. Har du möjlighet att testa på någon annan dator och se hur/om det fungerar där?

Ursprungligen av Spyder:

Hm, skumt. Har du möjlighet att testa på någon annan dator och se hur/om det fungerar där?

har inte kunnat göra det än men ska försöka göra det i dagarna..

Ursprungligen av Spyder:

har testat det nu.. det hjälpte inte, var likadant där..

Linderborg:
Satt o läste ett gammalt nummer av Allt om PC och hittade en ev lösning på liknande problem som ditt.
Värt att testa...

Plugga ut iPoden.
Gå in i enhetshanteraren(genom att högklicka på "Den här datorn", välj "Egenskaper" och klicka på knappen under fliken "Maskinvara").
Klicka upp ikonen USB-styrenheter så borde din iPod ligga här som en USB-masslagringsenhet".
Högerklicka och välj "Avinstallera".
När den är borta, anslut iPoden igen.
Om detta inte hjälper, prova att ansluta den till en annan USB-port.

Det är den hjälpen som går att få utifrån svaret i tidningen.
Lycka till och meddela hur det gick...

• Medlem
  • 2006-08-04 12:48

Du kan också testa att tvinga iPoden till "Disk mode"
Gör en vanlig reset, när äpplet syns så håller du in select+play/pause. Då kan du testa att koppla in den, Gör sedan en enkel reset för att gå ur "disk mode".
Jag har testat detta på min iPod mini, men jag tror att det går på G5:an också.
Lycka till!

theplague:

ipoden finns inte under USB-styrenheter (USB-controllers), men finns under "Human Interface Devices".. http://img221.imageshack.us/img221/531/ipodig3.jpg
har provat att avinstallera den där iaf och sen ansluta igen, utan att det hjälpte..
tack för tipset iaf..

Muppo:
Det hjälpte tyvärr inte att sätta den i disk mode..

• Medlem
  • 2006-08-07 13:36

Jag hade precis samma problem som dig för 5 minuter sen. Men det fixade sig om man startade om den när den var ikopplad i datorn.

Direkt taget ur manualen:

1. Anslut iPod til datorn.
2. För låsknappen till låst läge och lås sedan upp den igen.
3. Tryck och håll ner mittenknappen och menyknappen i minst 6 sekunder, tills Apple-logotypen visas.

Ursprungligen av TuLo:

Jag hade precis samma problem som dig för 5 minuter sen. Men det fixade sig om man startade om den när den var ikopplad i datorn.

Direkt taget ur manualen:

1. Anslut iPod til datorn.
2. För låsknappen till låst läge och lås sedan upp den igen.
3. Tryck och håll ner mittenknappen och menyknappen i minst 6 sekunder, tills Apple-logotypen visas.

tro mig, jag har provat det ett antal gånger..:(

• Medlem
  • 2006-08-10 00:45

Hade samma problem. Beställde lådan från Holland, och vips fyra dagar senare fick jag en ny.

Ursprungligen av Jordi:

Beställde lådan från Holland, och vips fyra dagar senare fick jag en ny.

hur menar du?

1
Bevaka tråden