Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gäller garantin med skyddsplast?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar ifall apple kan säga nånting om att man har använt sig av Invisible Shield / Best skin på ipoden och man sen vill lämna in den för att den strular.. (funkade dock flera veckor efter appliceringen, så har ju inget med det att göra).. ska man ta bort skyddet innan man lämnar in den? går det att ta bort det utan att lämna ipoden heltraschad? (har ett bestskin men antar att det är likadant som ett IS)

Då jag frågade på El Giganten sa dom att det inte ska vara något problem (fast det är ju förmodligen bara på affärs garantin, och inte hos Apple). Jag har också läst om personer som har haft problem med att just lämna tillbaka den i sådant skick, så jag vet inte riktigt heller hur det är. Vore bra om någon kunde klara upp det...

Ursprungligen av andreasdahl:

Då jag frågadepå El Giganten sa dom att det inte ska vara något problem (fast det är ju förmodligen bara på affärs garantin, och inte hos Apple). Jag har också läst om personer som har haft problem med att just lämna tillbaka den i sådant skick, så jag vet inte riktigt heller hur det är. Vore bra om någon kunde klara upp det...

Detta ska vara samma sak. Om produkten inte fungerar och måste repareras/ersättas är det tillverkaren som står för detta.
Affären använder sig mao av apples garanti.
Om du nu inte diskuterar en förländ tecknad garanti hos affären.

• Oregistrerad
  • 2006-08-05 13:47

Apple - Support - Discussions - INVISIBLE SHIELD VOID APPLE WARRANTY ...

Hittade den här diskussionen på Apple discussinons. Det är inget definitvt svar, men som sat. Apple kan hävda att du orsakat skadan själv.

• Oregistrerad
  • 2006-08-05 13:50

och för att inflika angående elgiganten. Dom bestämmer inte om Apples garanti gäller. Det är Apple som bestämmer det. Om Elgiganten säger att det täcks av garantin, så är det dom som står för det utifall Apple säger nej. Jag skulle dock tro att dom gör en 180 graders om Apple säger nej till dom.

• Oregistrerad
  • 2006-08-16 18:08

jag hade en decal girl på min när den pajjade. och lämnade in på garantin fick en helt ny och tillbaka decal girlen trashad men men. och det var självförvållat att min gick sönder satte den mot en magnet i typ 2tim.

• Oregistrerad
  • 2006-08-16 19:04

ta bara bort den?

1
Bevaka tråden