Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fabriksfel

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-08-15 12:07

jag har en ipod mini men den funkar inte så bra batteriet laddas ut jätte snappt. det är nått fabriks fel på den o det är fler än jag som har samma problen.man an ladda den i typ 10 timmar o den är inte full laddad kanske efter 14 timmar så är den det men sen när man ska lyssna på musig kan man bara lyssna typ 2 min.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-15 12:18

har du garanti kvar så kan du ju skicka in den annars kan du byta batteri

Du kan alltid köpa ersättningsbatteri och byta ut det du har i.

  • Medlem
  • 2006-08-15 19:14

men det är inte riktigt så det är licksom i dator systemet till ipod mini som det e fel på.har ej garantin kvar.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-15 21:22

Har du provat att återställa ipoden med SENASTE ipod updater?

Det är rätt ofta det som är problemet...plus ett instabilt operativsystem...haha

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-16 07:26

Hur gammal är minin? Och om du nu vet att det är fel på "datorsystemet" på minin så gör som ufred säger.

Beroende på ålder på minin och hur den är hanterad så är det nog stor risk att det är batteriet som är slut och behöver bytas. Teknikmagasinet säljer färdiga kit med nytt batteri och verktyg om jag inte minns fel.

  • Medlem
  • 2006-08-17 11:35

jag har hört i apple affär och de säger att det är inte värt att vixa den, hög kostnad också . så det är bättre att köpa ny. o jag vet inte precis vad som är felet men det har typ med något chipp i datorsystemet elr. i ipoden.
jag har inte testat det som ufred sa,kanske ska göra det.min ipod kanske är runt 2 år

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-17 14:14
Ursprungligen av lurre:

j...men det har typ med något chipp i datorsystemet elr. i ipoden.

Erm, vet du vad du pratar om? Och har du sedan inte testat de 5 R:en så tycker jag du ska börja med det innan du säger att det är fel på den.

Att den sedan laddas ur direkt beror nog till 99% på att batteriet är kasst och inte på något chip. Så ett enkelt byte av batteriet räcker nog om de 5 Ren inte fungerar.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-17 21:33

Första saken att prova är som wrls söger, de 5 R:en, sen byta batteriet.

Helt klart inget chip som är kasst.

Amtingen fngerar dewt med återställning, eller så är batteriet slut, vilket är fullkomligt normalt på en två år gammal ipod.

1
Bevaka tråden