Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Livsviktig fråga om ipod+itunes

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallo där!

Jag har en viktig fråga angående itunes+ipod. Jag har använt min ipod o itunes i en dator som nu ska lämnas tillbaka och har nu installerat itunes på en ny dator. Jag har inte gjort ngn backup på mina filer eftersom det rör sig 40gig och jag har inte tänkt på det tidigare.

Då jag nu kopplar i min ipod så hoppas jag det är manuell synk eftersom vid automatisk synk så uppdateras min ipod med det jag har i mitt nya itunes=ingenting. Jag har haft min ipod på manuell synk hela tiden med min gamla dator.

Så kan någon med 100% säkerthet säga att ipod inte tömms då jag kopplar i den i detta nya(använder mig av samma ipod följdaktligen samma serie nummer) i tunes automatisk?

Jag vågar inte pröva med tanke på hur lång tid det tagit att fylla denna med musik.
Någon som sitter på visdom om detta?

(jag har sökt men inga säkra svar har kommit upp)

Jag använder mig av en pc och det var den förra datorn också.

mvh/Johan

När du kopplar in iPoden i din nya dator kommer det komma upp en ruta där det står att din iPod är länkad till ett annat iTunesbibliotek följt av en fråga om du vill ersätta iPodens innehåll med det bibliotek du nyss öppnat (det nya, tomma). Klicka bara nej på frågan så kommer ingenting hända - din musik kommer mao finnas kvar på iPoden.
***
Du kanske vill föra över musiken du har på iPoden till din nya dator? Sök på "Yamipod" eller "Anapod" på forumet så hittar du program som hjälper dig med det.

Lycka till!

du är helt bombis på att detta fungerar?
Då jag har pratat med apple så säger dom att det inte ska gå?
Jag vill som inte riskera all musik som jag fått in på en sekund.

mvh/Johan

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-15 21:20

nej den försvinnner inte det fungerar, jag har gjort det,

  • Oregistrerad
  • 2006-08-15 21:28

Så länger man inte klantar till det o svarar fel...ehm.. näh. har absolut inte gjort det själv...

och alla har testat på pc?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-15 21:43

nej jag har bara testat med mac, om ni är osäkra kan ni ju söka. den här frågan har ställts miljoner gånger och alla har fått samma svar,

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-15 21:46

varför ställer ni en fråga om ni inte litar på den som svarar på den?¿?¿?

jo nog litar jag på folk men då det gäller att tappa allt innehåll på ipod vill man helst vara väldigt säker innan man gör ngn dumt så då kan det vara skönt om många människor är eniga och har prövat detta med samma resultat. Det är inte det att jag inte litar på dig jag vill bara vara säker.

Jag gjorde samma sak som och den kommer att fråga. det gjorde den i alla fall för mig. Men jag förtsår dig om du är osäker och vill har ett säkert svar. Du kan ju förlora delar av dit liv om din ipod tömms, det skulle de göra för mig om min ipod raderades

  • Oregistrerad
  • 2006-08-16 22:45

Din hårddisk kan krasha imorrn.

Det ska fungera, men självklart kan allt gå fel.

jag kan ju svara på min egen fråga och konfirmera att det inte var ngra problem att koppla ipoden till en ny dator. Den frågade inte ens utan ploppade upp som min ipod precis som den gjorde på gamla datorn.

and there was much rejoicing!

1
Bevaka tråden