Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pc-formaterad ipod på mac, "bestämmer ljudstyrka för spår"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla.
Ett mycket irriterande problem; Jag har en ipod mini, köpt för ett och ett halvt år sedan, som är pc-formaterad och med senaste programvara installerad. Då jag försöker köra den på min flickväns powerbook g4 (troligen med senaste mac os) och med itunes 6.0, svarar itunes direkt att den "bestämmer ljudstyrka för spår. analyserar spår 1 av 356", detta tar absurt lång tid. Efter tre timmar hade den gjort hälften och sen hängde sig så klart itunes helt. Jag har gått in och klickat bort "ljudkontroll" i inställningarna för itunes men det verkar inte spela någon roll, varje gång jag sätter in ipoden börjar itunes med det här och hänger sig. Märkligt nog är det bara på hennes dator detta händer, min ipod har funkat på samtliga andra pc och mac jag testat. Vad göra?
Jag har testat att installera om itunes, och formaterat om ipoden. Hjälpte inte.

En genväg hade ju varit att hitta ett annat program än itunes som jag kan använda för att lägga in musik på ipoden med, något för mac. Någon som har tips? Gärna gratisprogram eller sånt som är lätt att ordna...

MVH
m.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-08-24 19:25

Be om att få hoppa över ljudförbättring i intällningar, dessutom är yamipod inget bra program, itunes äger till ipoden.

Tack för svaren. Yamipod verkar inte riktigt funka för mig, när jag försöker starta det säger den bara "invalid ItunesDB" och kan inte startas upp. Jaja, förmodligen inget svårt att fixa - får väl pilla lite så ska vi se om det går igång.

Vad gäller "ljudförbättring" i Itunes-inställningar har jag redan stängt av dem, alla tre (ljudkontroll, ljudförbättring, uppspelning med övertoning) är avstängda - så det hjälper mig inte.

Fortfarande problem alltså, snälla hjälp - jag börjar bli desperat (bor nämligen i Oslo utan dator och kan inte fylla min ipod med musik där, att jag får fylla den nu när jag är på besök i Århus är ju så klart livsviktigt).
Tack på förhand.

Har inte iPoden i sej också en inställning för ljudkontroll?

Jo, ipoden har också en "ljudkontroll" - den har jag dock hela tiden haft på "av" så det är inte där lösningen sitter heller. Jag börjar bli desperat!

1
Bevaka tråden