Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod problem , hjälp !

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!
Har ett stort problem om någon kan hjälpa mig så plz gör det så är jag hemskt tacksam!

iPod problemet :

Har flashat om iPod:en till programvara 1.2.1
Sen stod det att jag skulle dra ut kabeln och sätta den på laddning . Jag gjorde det !
Efter när jag försöker starta den så stannar den på : Language :
English , Dansk , Deutsch , Espanol osv...
Det
om någon kanske vet vad man ska göra så plz tell me !

MVH Frosty

Testat vanlig reset(hålla in menu + mittknappen 5-10 sek)?!?
Testat att uppdatera programvaran igen?
Synns poden på datorn?

nope den känns inte igen , så kan nog inte uppdatera den igen =/
Har testat reseta , går ej .

• Oregistrerad
  • 2006-08-27 02:05

Manual disc mode?

Funkar ine det, kör restore(geno ipod updater) på en annan dator. Det fungerar nog.

Prova även i manual disc mode på den andra datorn om det blir problem

Ipod Photo, uppdatering 1.2 och iTunes 7.0.1.8

Hej.

Är det fler än jag som har fått problem efter senaste uppdateringen. Musik spelar iPoden som vanligt, men video klarar den inte av längre. Video, både podcast och mpg4 fryser efter ett par sekunder och menu/select måste användas. Därefter får jag bara vit skärm.
Efter play/select funkar musik igen.

Allt funkade bra innan updateringen och nu vill jag gå tillbaka till versionen innan av iPods systemprogramvara. Jag använder windows.

Är det någon som kan hjälpa en som sökt febrilt på apples hemsida och laddat hem den ena efter den andra uppdateringen (tidigare dvs) i två dagar nu. Blir snart knäpp då en av anledningar till just denna version av iPod var för att kunna se på rapportsändningar eftersom jag bor utomlands!

MYCKET tacksam för hjälp!

• Oregistrerad
  • 2006-10-07 14:09

HAr Stora problem att föra över musik till min IPOD VIDEO !!!

Hejsan

HAr precis köpt min första IPOD , blev en 80 GIG IPod Video för jag tänkte att ja skulle smidigt
och enkelt kunna lägga över alla mina 60 gig musik .. Men när ja sedan fick ner Krångliga Itunes var ju detta lättare sagt än gjort!

Min Fråga är om ( och i så fall hur ) kan jag slänga över hela min Shared Folder ( MUSIKMAPP)
till IPODEN UTAN att all musik hamnar i olika egna album med en låt där å här å istället är precis som det ligger på MIn PC , i samma ordning...???
( BY THE WAY ANVÄNDER WINDOWS XP)

Hade Uppskattat enormt mycke om nån Vis person kunde hjälpa mej med detta !!

TACK PÅ FÖRHAND!

mvh OLA

Ursprungligen av Cooper:

Hejsan

HAr precis köpt min första IPOD , blev en 80 GIG IPod Video

Fråga 1:
Varför skriver du då här i iPod Photo-forumet?

Citat:

Min Fråga är om ( och i så fall hur ) kan jag slänga över hela min Shared Folder ( MUSIKMAPP)
till IPODEN UTAN att all musik hamnar i olika egna album med en låt där å här å istället är precis som det ligger på MIn PC , i samma ordning...???

Fråga 2:
Har du kollar runt och sökt här på forumet angåenge hjälp om detta?
Det har tagits upp MASSOR gånger förut och behöver knappast en ny tråd.
Sök och du kommer få hjälp.

(hint: leta i iTunes-forumdelen)

Ursprungligen av Cooper:

...all musik hamnar i olika egna album...

Vet inte hur ni andra har det men all min musik tillhör faktiskt olika egna album.

sorry Cooper till ditt fatala felköp.. "Aj pod" är den sämsta jävla skiten som någonsin tillverkats och som svar på din fråga så kan man inte få ajpodden att förstå att gemene man vill ha musiken på ajpoden som man har dom i mapparna på datorn. det är jävulskt mycket problem med ipod, det är det här forumet ett fint bevis på.. tyvärr så verkar det som att poddägarna tar sin spelare i försvar i alla lägen..

1
Bevaka tråden