Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quatrz extreme inte på.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-03-29 16:42

JAg har ett Radeon Mac Edition 32meg. Quartz extreme borde funka med det men det gör det inte. Åtminstone säger de test program som jag har kört att det inte är på.
VAd ska jag göra?
Kan man enabla det i terminalen?

Vad har du för PowerMac?

• Oregistrerad
  • 2003-03-30 12:43

JAg har en 400mhz AGP. Så det ska inte vara några problem. JAg kan också sätta på Quartz Extreme med ett litet program som jag hittade på nätet. JAg skulle bara vilja slippa att använda det varje gång. Jag måste också ha det igång för att Quartz inte ska avslutas. Mycket märkligt :eek:

• Oregistrerad
  • 2003-03-31 02:07

Fanns det inget program som någon på Apple demonstrerade QE och Quicktime med i samband med MWNY, i vilket man kunde sätta på/stänga av Quartz Extreme? Någon som vet vad jag menar?

• Medlem
  • 2003-03-31 02:15

Jag föreslår en omstart med cmd-alt-p-r nedtryckt. Det kommandot är speciellt framtaget för att lösa slika problem. Håll tangentkombinationen nedtryckt och låt datorn "plonga" två ggr under uppstart.

Testa även en sökning på Apples support.

Om det inte rättar till problemet kan det vara på sin plats att kolla att grafikkortet sitter stadigt. Kanske dra ur det, och sätta i det igen.

Annars vet jag inte...

Nu kanske jag är ute och cyklar men;

Är du säker på att det är AGP versionen av kortet, och inte PCI? Jag har hört att det tidiga Radeon-kortet, upp till 7000 PCI inte fungerar tillsammans med Quartz något vidare.

Jag bara chansar, men det kan vara värt att kolla upp i systeminfon.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-03-31 07:09
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-03-31 07:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av flexable
Fanns det inget program som någon på Apple demonstrerade QE och Quicktime med i samband med MWNY, i vilket man kunde sätta på/stänga av Quartz Extreme? Någon som vet vad jag menar?

jodå och programmet heter just Quartz Extreme.app

• Oregistrerad
  • 2003-03-31 19:30

Det är AGP och det är det programmet som de använde när de visade hur bra Quartz Extreme är. Och ja, jag har zappat pramen. JAg ska testa att ta ur och sätta i kortet så får vi se om det gör nåt.
Men jag tycker att det borde finnas nåt kommando som man kan använda i terminalen eftersom jag kan sätta på och stänga av med programmet?

• Oregistrerad
  • 2003-03-31 19:45

Det gjorde ingenting, det satt som berget.
JAg testade att zappa Pramen också men inga framsteg med det heller. Jag har kollat Apple support också och de har inget om det.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-02 23:42

Forfarande är det viktigt att veta exakt vilken modell du har.
PM G4 finns i väldigt många modeller idag.
Vilken nummer är din Radeon ? (nummer efter namnet).
Det kan ge eventuella lösningar på problemet

• Oregistrerad
  • 2003-04-03 00:39

Maskin modellen är 2.8. Jag vet inte om det var det som du menade?
Om kortet står det att: vendor ID är 1002 och att Device ID är 5144, ROM är 113-74901-119 och revisionen är 0.
Jag slängde in allting eftersom det (för det mesta iallafall) är bättre med för mycket info än för lite;)
Hoppas att det är tillräckligt.
Jag är tacksam för att du försöker hjälpa mig.

1
Bevaka tråden