Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vattenskadad IPOD

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-08-25 23:43

Hade min IPOD i min handväska tillsammans med en flaska Loka, korken var inte tillräckligt påskruvad och vattnet rann ut, min IPOD blev tyvärr nästan heldränkt. Sedan dess har den inte fungerat som innan.
Den kan funka ibland om man laddar upp den via datorn eller med laddare. Men sedan när man stänger av den är det helt omöjligt att få igång den igen. I så fall måste jag ladda upp den igen, fast inte heller det funkar alltid. Situationen börjar bli ohållbar eftersom jag är beroende av min IPOD. Har försökt och återställa den, men inget funkar.
Nån som har eller haft samma problem? Eller har några tips?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-26 08:35

Lät du den torka ordentligt innan du försökte använda den? Dvs låta den ligga i minst ett par dagar?

  • Medlem
  • 2006-08-26 16:57

Nej, försökte med detsamma att få igång den. Kanske var dumt gjort? Men väntade iaf 4-5 dagar med att ladda den.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-26 19:33
Ursprungligen av ElinW:

Nej, försökte med detsamma att få igång den. Kanske var dumt gjort? Men väntade iaf 4-5 dagar med att ladda den.

Du reagerar som 90% av alla andra om man får vatten på sin mobil eller mp3 spelare, försöker starta den direkt. Detta bör man inte göra utan låter den helt enkelt torka ett par dagar. Garantin gäller inte i detta fall så det kostar en rejäl slant att reparera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-26 19:23

Ja, då kan det nog vara kört tyvärr. Elektronik klarar vatten ganska bra, om man inte sätter på den när den e blöt och låter den torka i flera dagar.
Men om man slår på iPoden när den e blöt, så e risken stor att det blir kortslutning eller nått sånt...

sen var det väll kolsyrat vatten oxå? ajaj INTE bra,

R.I.P ipoden!

kan ju prova att lämna in och säga att den bara började bli konstig helt plötsligt.
faktum är att ungefär samma sak hände mig, fick en hink med vatten över mig när jag stog och pillade med ipoden..jag var dum nog och stängde av den och sedan satte på den direkt..då kom det upp en text på displayen att ipod inte stöder firewire bla bla bla..jag tänkte att det var kört, men gick till servicen och sa att den bara hängde sig helt plötsligt i hopp om att få en ny:)och jajemensan dom fixade det på10 minuter..jag vet inte vad dom gjorde återställde den och massa annat och efter det har den funkat perfekt:) så...don`t be week just be a liittle criminal;) och prova att lämmna in den även fast fysiska skador inte går på garantin!

1
Bevaka tråden