Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp, Ipod Fast i linux skit.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jarru, läste en guide, om hur man installera, allt gick bra tills det inte gick få kontakt med ipoden och datorn, och nu, vill den inte ens komma in i IPL vad i helvete gör jag`?

Fick in dne i diskmode iaf, men... i programet HP usb disk storage.... vilket format?

Fick in dne i diskmode iaf, men... i programet HP usb disk storage.... har formaterat den... men , alla filerna då? Pröva med restore från apple men det står bara: ipod service fel. vad gör jag?

Formaterade du den som NTFS? Prova med FAT32 istället och sen Apples restore igen.

Nej, jag gjorde FAT32 men det var att den gamla installern inte klara av det tanka ner den nya sen vips funka min ipod perfekt igen. Men asså verkar inte Ipod Linux lite dumt. Den visas ju inte i den här datorn efter linux installation. Något tips på det? för annars skiter jag i linux

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-08-29 18:49

Har du testat sista utvägen i FAQ:n?

altså har fått det att funka men hur får man att datorn visa ipoden när den är inkopplad?

så blev de för mig med.
testa att instalera om itunes och sen så klickar du att du vill återställa din ipod i itunes.

ifall du vill ha ipod linux igen så ladda ner netless instalationen. den verkar fungera bättre än den som man brukar ladda ner. direktlänk till netless instalationen hittar du på adressen http://www.josh.sys-techs.com/installer/ipodlinux-installer-2.2w-netless-20060709.zip

Hur du instalerar Linux på din ipod:
1. ladda ner netless filen. (Här)
2. packa upp det
3. dubbeklicka på instal och troligtvis hittar den din ipod.
4. klicka på nästa. här ska du välja hur den ska starta. välj bootloader2
5. kryssa bort så den inte gör en backup (det fungerar inte och göra en backup)
6. klicka på nästa så börjar instalationen komma ihång.
7. sen när de är klart. ta bort din ipod ur datorn. sätt igång din ipod och välj ipodlinux i din boot meny eller apple os.

1
Bevaka tråden