Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den 12:e smäller det!

Tråden skapades och har fått 84 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 02:34

För er som redan inte har sett denna "nyhet" så kommer Apple ha ett event tisdagen den 12:e September.
Ingen är riktigt säker på vad det kommer handla om, förutom att det har någonting med film att göra.
Det har talats mycket om en "Movie Store" och en Widescreen iPod, några mac-uppgraderingar, kanske en iPhone eller nåt HELT annat.

Den som lever får se.

Blir intressant att se, vilka är era gissningar?

Jag gissar på.... de har äntligen fattat att vi som äger G5 iPods borde få nytt über batteri

Neh men jag gissar nog som du kanske säger någon ny variant av Nano kanske?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-06 08:09

hoppas det kommer en ny mindre iPod nano, minnet tycker jag inte behöver ökas,'
hoppas att det blir lite roligare här på forumet om de släpper en ny iPod.

Jag vill ha en iPhone mer än något annat!

En ny nano om det är iPods det gäller. Annars Movie store.

ska jag då vänta med att köpa iPod 30gb, för jag ahde tänkt köpa en i helgen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 18:32

Ja, vänta med det, iPoden har inte blivit uppdaterad på ett år ungefär. Du kan räkna med en uppdatering snart. Även av Nanon, ingen tvekan på det.

Ungefär hur länge bör jag vänta då? Jag håller på att bli desperat jag bara måste ha den!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 19:27

Vänta till den 12:e i alla fall:P
Det ska då jag göra....

Ja får väl göra de :(, men när kan de tänkas komma en uppdatering på själva iPoden?

Ändrar mig lite tror jag. Nanon är redan så fulländad, och större flashminne är alldeles för dyrt idag. Jag tror faktiskt på en uppdatering av den andra iPoden. Den har mer potential att uppdateras så att säga.

Kommer i vilket fall skaffa den nya iPoden bums!!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 20:59

12e? Jag tror (och hoppas) att de uppdaterar den vanliga iPoden
till någon slags Widescreen iPod.

Att Apple bara skulle presentera en Film affär skulle vara en ganska tråkig nyhet, så man får hoppas att det blir en ny iPod som är "One More Thing".

Kanske kommer en G6.. haha... Med widescreen, 200gb minne, Fjärkontroll och trådlösa hörlurar

;D

så ni tror inte att det kommer någon uppdatering av iPod video, typ bättre batteritid o så?

Jo, det är absolut möjligt det också.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 22:29

Vad jag har för mig så var iPod Video i första hand inte menad för film, utan mer serier & musikvideor. Så om Apple lanserar en Movie Store borde det finnas en iPod med större än 2.5" skärm, som håller måttet för filmvisning.

du har en poäng där, men då har jag ett dilemma, jag håller på o bli knäpp jag kan nt vänta längre nu jag måste ha en ipod men de e tråkigt att om jag nu köper ipod video och det kommer en ny inom kort :/

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 22:37

Som sagt VÄLDIGT många rykten talar om det här...Så även om du är supersugen på en nu, så råder jag dig att vänta till tisdagen och se om det är något som är vettigt för dig.
Annars lär du nog bli väldigt besviken om det skulle komma en riktigt grym iPod.

Men vafan? Tisdag :| Kan du inte hålla dig till tisdag?!

Tro mej det är väääääldigt svårt! Min kompis fick en förra veckan, så jag bara måste ha en nu, men den "nya" tror ni den kan kosta mycket mer?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 23:43

Det är svårt att veta, men det kan ju hända att den gör det.
Men annars om du nu ändå skulle vilja ha "den äldre" så finns det säkert många butiker som har kvar dem, efter tisdag, tro mig. Så hur som helst, om jag var du skulle jag vänta och se. 3dagar hit eller dit spelar nog inte så stor roll.
Sov på saken;)

ja får göra de

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 23:48

YeS:P
Jag ska köpa en direkt om det kommer en

Jag med <3

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-07 17:45

Oui, jag med. Eller om det kommer en Airport Express med video support blir det lite svårt att välja
Hmm... båda kanske, kommer svida lite dock haha

Jag skulle gärna ha en om det kommer med riktig "video" min 4g har börjat strula rätt rejält nämligen.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-09 01:29

Man kan ju undra om det ska hända något med Shuffle, enligt min mening så är den ganska meningslös som iPod-modell.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-09 03:35

Vad tror ni om chanserna att få se en 8GB Ipod Nano i samma typ av skal som Mini hade, större/bättre display och video stöd? Allting på tisdag tycks ju handla om video, så att presentera en Ipod Nano uppföljare utan videostöd vore kanske inte att följa temat...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-09 10:20

jag tror inte nano får video stöd, jag tror att nano blir och alltid kommer att vara en musikspelare.

Bevaka tråden