Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken färg förknippar du med Mac?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi jobbar just nu med en helt ny Mactjänst och behöver er hjälp.

Som de flesta känner till, förknippas ofta Mac med något vackert och roligt. Detta bör rimligtvis också spegla vilken färg vi tänker på när vi hör ordet Mac eller Apple.

Så, till frågan, vilken färg förknippar du mest med Mac? (vi beklagar att du inte kan välja fler svarsalternativ i omröstningen just nu).

Vit

Vit fick inte plats i listan. (max 10 val)

• Medlem
  • 2003-03-30 17:23

Om man kollar på Apples hemsida, märker man att de dominerande färgerna är vitt, grått och i viss utsträckning blått.

Själv tycker jag att vitt och orange i kombination är en ganska bra Macfärg.

Vaför vet jag inte.

Får också lägga en röst på vit, klickade på länken till omröstningen just med syftet att välja vit.

Ni som har valt röd får gärna utveckla svaret lite.:)

Kanske i hårdaste laget för en del men egen favorit

• Medlem
  • 2003-03-30 18:57

Just det: VIT

vit

Historiskt sett känns beige:t som den macigaste färgen (i positiv bemärkelse). Fast nu på senare tid är det nog vitt.

• Medlem
  • Gällivare
  • 2003-03-30 20:51

*Host*

vitt, möjligen lite blått också. Blåvita G3 känns på något sätt väldigt mycket Mac i färgsättningen.

Jag skulle också lagt en röst på vit.

Ser man en vit bärbar dator tänker man direkt -En Mac!

Finns det någon annan tillverkare som har vita?

Titanium-kopior finns det en del och färgglada chassin till PC finns också.

Är genomskinligt en färg ...?

Förmodar att det här inte är aktuellt?

Jag har nu redigerat omröstningen så att valet "Vit" finns med. Rösta på!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Jag har nu redigerat omröstningen så att valet "Vit" finns med. Rösta på!

Tack

Resultatet av denna omröstning kan mycket väl komma att ligga som grund när vi väljer färg och tema för nya sajten. Spännande, va?

Påverka nya Macsajten genom att rösta!

Jag tycker 99macs nya färgsättning ska passa in i Aqua (även om jag inte tycker det ska vara Aqua knappar och layout på sidan). Nuvarande layout känns lite... hmm... ScreamTracker:

Ciryon

• Medlem
  • Härnösand
  • 2004-02-19 16:35
Ursprungligen av Ciryon:

Jag tycker 99macs nya färgsättning ska passa in i Aqua (även om jag inte tycker det ska vara Aqua knappar och layout på sidan). Nuvarande layout känns lite... hmm... ScreamTracker:

Ciryon

Jag får vibbar från Amiga-tiden och SoundTracker/NoiseTracker av den bilden. Är det ett motsvarande program? (alltså för att göra musik med samplingar) Finns det för MacOSX?

*Ugh!*
Inget för mig, behöver mer harmoni som smeker mina delikata ögon

/G

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-18 00:27

Smart drag ni ändrade så att man kan rösta på vit nu... leder stort för tillfället!

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-02-18 07:16

Självklart vitt.Vill jag visa upp snygga Applesaker för någon väljer jag att visa en snygg och vit iMac eller en vit och fin iPod.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-02-18 12:17

Jo vitt känns ju som en Macig färg när man får fundera ett tag. Men om jag skall säga den första färg som spontant dök upp och utan att läsa några åsikter innan, skulle jag säga den spännande färgen grå. (Eller som en del fantastiskt nog kallar den, beige). Första Macens färg helt enkelt, ligger och vilar fortfarande i bakhuvudet på en tydligen...

• Medlem
  • Svedala
  • 2004-02-18 12:27

Säger vit jag också.

1
Bevaka tråden