Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stulen design

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag var på CeBit och luffade runt bland montrarna när jag hittade en "Tablet PC" med följande utseende, klart mac-influerat. När dessutom den döpts till iTablet känns stölden total.
Stöld av en produktdesign som ännu inte finns...:rolleyes:

Bifogar ännu en bild på iTablet. Likheterna med de moderna Macarna är slående.

  • Medlem
  • 2003-03-30 18:37

Den ser rätt trevlig ut, men jag undrar varför det är tjocka svarta sorgkanter runt skärmen. Ser lite konstigt ut.

När PC-världen plockar upp Apples design, är det ett tecken på att Apple ska utveckla något nytt. Original-iMac-designen höll ju i sig långt efter Apple hade lagt av med dem. I ovanstående exempel har man ju missat att Apple inte använder Garamond längre, tänk vad snöpligt.

Palm Zire är väl också lite på gränsen...

Palm Zire tycker jag kan vara rätt nice faktist, passar bra designmässigt till t.ex de nya iMacarna, men att försöka kopiera namna och design och göra en liknande men sämre produkt än apple gör är lite lamt.

Sen å andra sidan kan det vara bra att resten av världen får ta del av apples design Och sen håller det ju apple skärpta, dom kan inte stå still å stampa längre utan måste hitta nya former för sina produkter.

  • Medlem
  • 2003-04-09 08:14

Att PC inte kan ge sig! Kom på något eget istället! Och namnet dessutom!:mad:

  • Medlem
  • 2003-04-09 08:28

OK! Jag gick lite för långt där... Men jag tycker ändå att det är tragiskt!

1
Bevaka tråden