Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Typsnittshantering i Illustrator 9.0.2

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-03-30 18:17

När jag skriver in text och sedan ska välja typsnitt är menyerna helt knasiga. Alla typsnittens huvudnamn står i listan men väljer jag tex Frutiger så får jag upp undermenyn för tex Baskerville. Mycket underligt. Jag har installerat om Illustrator - ingen skillnad. Har även testat att installera på en annan av mina datorer och då funkar det perfekt.
Är det någon som har varit med om detta och vet vad som kan krocka med programmet?

• Medlem
  • Haninge
  • 2003-03-31 01:09

Du måste nog berätta lite mer om din typsnittshantering.

Användar du t ex något program för att hålla ordning på dina typsnitt:

ATM de luxe?
SuitCase?

Eller slängar du allt ner i typsnittsmappen huller om buller?

Eller användar du dig av alla tre system?

Något du också måste tänka på är att alla typsnitt har var sitt unika id-nummer, som omedelbart ställar till problem om två är likadana...

• Oregistrerad
  • 2003-03-31 11:29

Inga konstigheter där inte. Jag kör ATM och har bara dom typerna i systemmappen som krävs. Rensat bort alla onödiga TrueType har jag också.
ATM kollar ju automatiskt efter dubletter så det är inget problem där. Dessutom får man väl förutsätta att just Illustrator och ATM borde funka smärtfritt ihop.

Skall testa att ta bort några tilläggsprogram i burken, som jag misstänker kan ställa till oreda, och se om det gör någon skillnad.

1
Bevaka tråden