Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Några timmar med nya Nano.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick min nya Nano 8 GB idag. Beställde den förra onsdagen.

Jag gillar den väldigt mycket!
Ljudet är klart och fint, när man väl hittat "sin" inställing i EQ. Synd att man inte kan ställa själv men det finns ju en hel del förinställda så det klarar man sig lungt på...

Sökfunktionen är väldigt behändig om man har en jäkla massa musik, jag har änsålänge bara 2 gig så det går rätt bra ändå.

Att spelaren spelar upp låtar utan mellanrum är en klar fördel när man lyssnar på "en skiva" i sträck.

En bra finnes är den att när man drar ut lurarna så stannar spelaren. Bra! Ingen risk att den står och spelar hela natten...

En sak som jag undar över:

Den här omtalade ljudspärren. Jag kan då för mitt liv inte förstå varför man skulle vilja ha bort den, det är ju superhögt ljud som det är! Använder Koss The Plugg och det blir ett jäkla tryck...Här även provat med ett par Koss Porta Pro och det gick super. Mina stora "hemmalurar" fukade fint de också, inga problem med att driva dem.
Det måste vara så att några Ipod ägare börjar få problem med hörselen om ni behöver högra ljud än så

Det finns en meny där man kan säga åt nanon vilken som är "max" volym. Det går även att låsa denna max volym, förmodligen är det till för att skydda barnshörsel...

Men om jag sätter den gränsen på max och drar på så blir det ett jäkla ljud!

Man nyfiken som jag är skulle jag ändå kolla vad den här spärren gjorde. Letade lite här på forumet och någon beskriver att den nya versionen av GoPod skulle funka på nya Nano.

Det gör den inte, programet hittar inte Nanon, även om jag kör i "hårddisk" läge...
Kanske kollar jag vidare när det kommer en uppdatering på programet.

Men på det hela taget är jag jättenöjd med min första Ipod!
Den känns rejäl och gedigen!

Och nä jag kommer aldrig i mit liv klaga på att USB sladden är vit när Nanon är svart

Mvh
Jerry

  • Medlem
  • 2006-09-19 17:23

Vi alla håller med om att iPod tar allt och alla, de är underbara maskiner. Själv har jag en G1 Nano Vit 4gb och den är underbar. Volymspärren måste av iaf om man använder lurarna man får av apple, enligt mig

Jag tycker det är ovanligt mycket strul med iPodar.

  • Medlem
  • 2006-09-19 19:26

Skulle nog köpa en Nano G2 8GB om den fanns i grönt. Annars så håller jag på med att fixa deg till en iPod 80 GB. (haha). vore kul om "vanliga" iPod kom i minifärgerna, Grön, Blå, Rosa, Silver och Guld. + Svart och vit förstås...

Ursprungligen av Jerry Boman:

Sökfunktionen är väldigt behändig om man har en jäkla massa musik, jag har änsålänge bara 2 gig så det går rätt bra ändå.

Vet ni hur man gör mellanslag med sökfunktionen? Har undrat över det sen jag skaffade min nya Nano, men har fortfarande inte kommit fram till något svar. Visserligen har jag bara 2 gig, men det vore ändå bra om man visste...

  • Medlem
  • 2006-10-01 16:16
Ursprungligen av Dennis J.C.:

Vet ni hur man gör mellanslag med sökfunktionen? Har undrat över det sen jag skaffade min nya Nano, men har fortfarande inte kommit fram till något svar. Visserligen har jag bara 2 gig, men det vore ändå bra om man visste...

Fick min nano 8 gb idag och hittade ganska snabbt att det var framåt knappen man gjorde mellanslag med och bakåt agerar backspace.

1
Bevaka tråden