Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera hela iTunes biblioteket med omslagsbilder?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-20 19:15

Jag har tidigare haft något program som fixade detta automatiskt men jag kan inte hitta det nu.
Någon här som vet nåt bra program som klarar detta automatiskt? Jag vill uppdatera hela min mp3 samling med album omslagen.
Det lär nog ta ett tag eftersom jag har nästan 24timmar musik

24h säger inget. Det kan vara en talbok, då har du bara ett enda omslag att leta upp.
Men iTunes 7 kan hämta omslag till de album som saknar, men tyvärr blir det många missar. Och dom omslagen bakas tyvärr inte in som en ID3-tag utan det blir en intern iTunes-grej.
Bättre är faktiskt att googla (bilder-delen då) efter de omslag man saknar. Då ser du vilka mått dom har och du kan tom. jämföra färg och kvalité på det du hittar.

P.S. Har 70 dagar och 15 timmars "musik" på 1240 album

Ursprungligen av petern:

24h säger inget. Det kan vara en talbok, då har du bara ett enda omslag att leta upp.
Men iTunes 7 kan hämta omslag till de album som saknar, men tyvärr blir det många missar. Och dom omslagen bakas tyvärr inte in som en ID3-tag utan det blir en intern iTunes-grej.
Bättre är faktiskt att googla (bilder-delen då) efter de omslag man saknar. Då ser du vilka mått dom har och du kan tom. jämföra färg och kvalité på det du hittar.

P.S. Har 70 dagar och 15 timmars "musik" på 1240 album

jag har lyckats rätt bra med detta på de flesta av mina album...
men vad menar du med intern itunes grej?
bara det funkar på ipodden oxå så är jag nöjd.

/Daniel

• Oregistrerad
  • 2006-09-21 19:04

Jag fattar inte folk som har t.o.m mer än 1000 album. Jag har runt 800 och de är så mycket musik jag inte ens lyssnar på men som är kul att ha när man blir sugen att lyssna.
Men de som "samlar" på Mp3 musik fattar jag inte. Helt onödigt och tar bara upp plats.

Att googla efter bilder till album och importera manuellt känns inte så lockade då jag har över 800 album att fixa bilder åt. Men jag tror jag hittat ett bra program för detta, ska testa det.

Ursprungligen av nyqa:

Jag fattar inte folk som har t.o.m mer än 1000 album. Jag har runt 800 och de är så mycket musik jag inte ens lyssnar på men som är kul att ha när man blir sugen att lyssna.
Men de som "samlar" på Mp3 musik fattar jag inte. Helt onödigt och tar bara upp plats.

Att googla efter bilder till album och importera manuellt känns inte så lockade då jag har över 800 album att fixa bilder åt. Men jag tror jag hittat ett bra program för detta, ska testa det.

Berätta, vilket program är det? Och fungerar det bra?

återkom gärna med information om programmet du hittat, och ett kort omdöme.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-21 22:11

Går det att på något sätt uppdatera låtarna på en Ipod med covers utan att skicka över musiken till biblioteket först? T.ex. om man har sin Ipod hos någon annan och tar musik från dem som inte har cover inlagt?

Med "Intern iTunes grej" menade jag att om du tar MP3-filen till en annan dator så kommer omslaget INTE med eftersom det aldrig bakats in som en ID3-tagg.

1
Bevaka tråden