Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildmaterialsproblem efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-09-22 16:46

Jag har den första iPod G5 som kom ut på 30GB. Efter att jag uppdaterade firmwaren till v1.2 så försvann bildmaterialet från min ipod. Haft det här problemet tidigare och då kunde jag lösa det genom att gå in i ipodalternativ och välja att inte visa bildmaterial och sen välja att visa igen. Då börjar itunes "optimera bildmaterial för ipod" och när det är klart så kan jag se skivomslagen i ipoden igen. Men det fungerar inte för mig längre! Har provat två gånger utan framgång.

Har någon haft samma problem efter uppdateringen? Min uppdatering kanske inte gick felfri, för jag minns att det tog ovanligt lång tid. Tacksam för all input.

EDIT: Testade just att lägga till ny musik som redan hade bilder innan jag la till dem i ipoden. Deras bildmaterial visas i ipoden när jag spelar upp låtarna. Jävligt störande, då jag inte tänker lägga till musik i ipoden igen då jag spenderade timmar med att redigera ID3-taggar och bildmaterial i ipoden (musiken jag har på datorn är orörd). Men iofs, det kanske löser sig ifall jag säkerhetskopierar allt från ipoden och lägger in det igen.. men undviker gärna det.

  • Medlem
  • 2006-09-25 20:02

Verkar bara vara jag som drabbats av det här. Löste det genom att säkerhetskopiera all min musik, formatera ipoden och lägga tillbaks allt igen. Nu funkar allt som det ska. Jobbig lösning, men nu är det undanstökat.

1
Bevaka tråden