Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes - dubletter (ännu en tråd)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Efter att ha kopplat ur och i min extrena hårddisk så har jag 9000 låtar i iTunes istället för "riktiga" 4500... Jag kan välja "visa dubletter" men det innebär ett monstruöst manuellt jobb som jag kanske måste göra om om/när jag kopplar i och ur disken igen.

Snälla, säg att det finns ett bra sätt eller en bra app som fixar detta. Eller ännu, bättre: kan man markera bara en av dubletterna av alla låtar i iTunes och radera direkt = skulle vara lysande!

Jag har läst stickys, andra trådar, sökt osv. men inte hittat några bra tips. Alla skriver "visa dubletter" men att markera 4500 låtar tar ett jäkla tag och rätt vad det är så måste jag göra om det = duger inte.

Mvh, Nicke

Eftersom duplikaten knappast lades till vid exakt samma tillfälle som originalen så gör du så här:
-Visa kolumen "Tillagd" i Bibliteket
-Sortera på den
-Hitta sista låten av dom som las till vid fel tilfälle och markera alla låtar dit ner.
-Prova nu att sortera om på Artist eller Album så ska du se att varannan låt är markerad.
-Radera!

You're the MAN!

Det var exakt nåt sånt jag letat efter! Tycker inte att jag hittat ett sånt tips nånstans. Nu tog det mig 10 minuter att dels fimpa min felaktiga addering av filer + skrota ett antal extra dubletter som jag misstänker kommer sig av *.m3u-filer som jag nu tagit bort. STORT TACK!!!

1
Bevaka tråden