Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

500 hz usb + Ipod Nano (Gamla versionen 2 gb)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar ifall det är skadligt för min Ipod Nano att jag kör mina usb uttag i 500 hz? Detta vill jag göra för att det är skönare känsla i musen med 2 ms som man får med 500 hz än med 8 ms som man får med 125 hz (orginal).

Någon som vet?

EDIT: Rubriken ska vara "500 hz usb" inte "usp".

Vild gissning här, men är inte 500 Hz nån form av "polling"-frekvens? Alltså hur ofta datorn läser av USB-porten? I så fall tror jag din nano skiter i det, den serverar säkert sitt data i egen takt.

P.S. Har egentligen inte en aning vad jag snackar om...

petern, jag litar på dig då...

ni får väl se en sur tråd av mig här sen ifall den pajjar nästa gång jag ska tanka i låtar.;)

om du har tweakat din usb-port till 500hz spelar ingen roll när du föra över låtar eller liknande, tweaken du gjort har och göra med usb:en till din mus, jag kör i 1000hz utan problem

Xilver, alla mina usb portar körs ju i 500 hz? :S

Aja, jag kör med 500 hz nu, inte vågat koppla i min nano ännu.

  • Medlem
  • 2006-10-11 07:44

Hur ändrar man hz på portarna? är det hastigheten på överförningarna?

för att ändra din hz ( uppdateringfrekvens ) behöver man en ett speciellt usb-mouse fix för xp, detta ändrar dock inte hastigheten för att överföra låtar, iaf vad jag tycker..ni kan rätta mig om ni märker skillnad

  • Medlem
  • 2006-10-11 17:33

okej vad kan det vara bra till då?

spela data-spel, de blir mindre lagg på musen...:P allt handlar bara om ms (milesekunder ) i spel som counter -strike

1
Bevaka tråden