Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte stänga av min ipod nano

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har testat allt men kan inte stänga av min i-pod nano som är helt ny och jag fick den idag. Är det detsamma att klicka på "vila" som att stänga av den? Har någon nåt förslag på nästa steg - bortsett från att få den utbytt?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-07 20:32

ne det går inte att stänga av den, den stänger av sej själv efter att den har varit i vila (eller inte använd) på några timmar

det låter ju helt absurt. under tiden den inte är avstängd går det ju åt batteritid - det är klart att man ska kunna stänga av den? snälla kan nån hjälpa mig med detta!

  • Medlem
  • 2006-10-07 23:01

stäng av sen sätt på hold

Håll in play/pause-knappen tills den stänger av sig! Funkar det inte första gången, släpp knappen och håll in den igen!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-08 08:54

det är samma att hålla in play knappen som att sätta den i vila. den drar batteri också.
men det finns att litet program man kan ladda ner att den stängs av på direkten utan att sätts i vila.

ställ in att den ska stänga av sig efter 2 minuter,,när du inte rör den

  • Medlem
  • 2006-10-08 18:46
Ursprungligen av synten:

ställ in att den ska stänga av sig efter 2 minuter,,när du inte rör den

var gör man det?

det vill jag ocks gärna veta. har försökt men hittar ingenstans där jag kan göra det.

jag kom på att det bara fungera på rockbox.. men det går att göra så att du kan säta deni vila.. gå in på instälningar .. och menyer och sen fins det vila tryck så att den blir på så kommer den upp i första menyn..så trycker du på den????!!!!!!!!

  • Medlem
  • 2006-10-09 18:21
Ursprungligen av synten:

jag kom på att det bara fungera på rockbox.. men det går att göra så att du kan säta deni vila.. gå in på instälningar .. och menyer och sen fins det vila tryck så att den blir på så kommer den upp i första menyn..så trycker du på den????!!!!!!!!

det är vila,inte stänga av

Min morsas nano var sån. Den ville inte vila eller "stänga av sig". Slutade med retur, den var defekt.

Men det är ju bara att hålla inne play/pause och sen på med HOLD då är den avstängd!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-15 08:44

då är den i vila, inte avstängd.

Ursprungligen av troy100:

då är den i vila, inte avstängd.

Men den är ju INTE PÅ!!!!!!!!!!!! Det kan ju inte gå åt något batterie när skärmen är svart?!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-10-15 09:18

Läs denna sida så ser ni hur iPoden hanterar detta iPod: About Sleep, Deep Sleep, Hibernation, and Sleep Timer

Den går inte att stänga av utan har ett system av vila/ djup vila (nanon har en variant som kallas för dvala).

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-15 14:30

jo den drar batteri endå,

  • Oregistrerad
  • 2006-10-18 21:57

lol Mr. Raichel. Du vet väl att en iPod består av så mycket mer än bara en skärm? Alltså att den går i vila är ju så det ska gå snabbare och starta den och så, så det helt enkelt blir en härligare upplevelse. Sedan mår inte datorer (och säkert inte iPodar heller, fast iofs är ju iPod en liten minidator) bra av att få starta om, ladda in allting och så en massa under starten, vilket är mycket jobbigt för dem. Håll in Menu+Val-knappen ett par sekunder, tills äpplet kommer fram. Då startar iPod om. Skulle det vara najs att få vänta en massa sådär varje gång man ville starta den och dåvarande låtars buffert inte i minnet osv? Eller iofs, vissa kanske vill det, därför borde det ändå vara ett val för användaren, nu när jag tänker efter...:]

1
Bevaka tråden