Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB 2.0 till FireWire - lååång sladd

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag har en PowerBook G4 och har därmed endast tillgång till Firewire och USB 1.0. Har nydligen beställt en iPod 80GB G5 som kräver att datorn har USB 2.0. Däremot köpte jag en sladd som konverterar från USB 2.0 till Firewire så att jag kan ha iPoden ändå. Men jag skulle vilja ha iPoden i min dock under min TV och ha S-video sladden inkopplad hela tiden. Från min TV till datorn är det kanske 2 meter. Finns det en sladd så att jag kan förlänga min "USB 2.0 to Firewire"-sladd så att den räcker den sträckan?

Tacksam för svar

Det finns förlängningssladdar för USB, kolla tex macoteket. Tror att det finns begränsning för hur långa (runt 5 meter) man kan ha utan att koppla in en hub emellan.

Personligen är jag intresserad av var du hittade "USB2.0 till Firewire" kabeln för jag sitter med samma problem, har USB1 och Firewire och alla tillbehör (typ iPod) kopplar till USB.2.0.

Ja det finns färlängningskablar till usb, men som Sandegren sa, så går maxgränsen för usb-kablar på 5 meter, utan någon form av repeater.

Dessa kablar finns i nästan alla datorbutiker. Även clasohlson m.fl. har.

Inte för att vara den som är den, men det låter tveksamt om det existerar något sådant som en "USB2.0 till Firewire". Har du PC-Card-plats så är det bara att köpa ett USB2-kort till den.

1
Bevaka tråden