Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ett par frågor

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-10 14:24

Har köpt en 8gb Ipod nano och är väldigt nöjd, undrar över en del saker i itunes.

1. När man har lagt till låtar till on the go spelllista inne i ipoden så försvinner alla dom låtarna därifrån när man synkroniserar om? varför

2. Hur gör man en ny spellista där man kan lägga in vilka låtar man vill? gjorde en i ipoden + en i itunes men fattar inte varför dom försvinner.

3. Man lägger in låtar genom att välja "lägg till fil i biblioteket" sorteras den då automatiskt till album/artist? om inte kan man dra låten till rätt artist på något sätt..

4. om man tex lagt in 1 låt måste man synkronisera om allt? eller finns det nåt annat sätt.

5. är rubriken spellistor bara för låtar man spelar upp genom datorn och bibliotek för ipoden...? iof finns ju on the go listan med på spellistor, fattar inte riktigt det där..

Kommer säkert fler frågor.. lite små krångligt i början

Du har inte sagt om du använder manuell aller automatisk synkning, men...
1. Gissar på att alla låtar som fanns i den byttes ut när du atosynkade podden. Men då borde du i iTunes fått över din OnTheGo-lista istället. Tror att den döper om dom också så du får OnTheGo-2 och -3 och så vidare.
2. Om du gör en spellista i iTunes måste den synkas in till podden också. Dra över den om du använder manuell synkning.
3. Klicka på rätt kolumn för att sortera i den ordningen. Om du är i Biblioteket underlättar det med bläddraren också, ctrl-B.
4. Då blir det bara en låt som synkas in til podden, om det är det du menar.
5. Se ovan. Du kan ha spellistor på podden om du bara drar/synkar över dom från iTunes.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-10 18:05

funderar på om det är något fel någonstans. använder automatiskt synkning.

I Itunes ser jag flikar tex, 25 mest spelade, högsta betyg, senast spelade, on the go 1 mm
Men dom finns inte i Ipoden, ska det vara så?

Precis så har jag också! Skrivit ett inlägg om det här i forumet, men inte fått nåt svar än..

Har du satt den till att uppdatera hela biblioteket eller bara markerade spellistor?

jag har iaf hela biblioteket, med alla filer + spellistor.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-10 22:43

Nu börjar jag få ordning på det här Hade visst valt att den skulle synkronisera med 2 spellistor, men nu tog jag allt så nu fungerar det kanon. Kul med 3 extra spellistor, glad överrasking..
Nu fattar jag varför man kan sätta betyg på låtarna hehe

Kostar det att få albumbilder att visas? såg att man kunde lägga till bildmaterial under filinfo...

Ursprungligen av Kimpen:

Kostar det att få albumbilder att visas? såg att man kunde lägga till bildmaterial under filinfo...

Kostar mest TID, om man tänker vara noggrann.
Jag kör manuella metoden, letar via Google Images.

Men mitt problem kvarstår.. Jag har valt att synka alla spellistor =(

  • Oregistrerad
  • 2006-10-11 18:59

får in allt utom senast inlagda och mest spelade, vet inte varför inte dom kommer in. Det kanske ska vara så, spelar inte så stor roll..

1
Bevaka tråden