Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till itunes samt volymspärr

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallo alla!

Har just inhandlat en ipod Nano 2GB ( nya modellen)
Finns det några bra alternativ till itunes?? Jag är själv van vid "drag and drop" men vad jag
förstår så går inte det på ipod?

Samt volymspärr??? Finns det ingen borttagare ???

Drag and drop är det du måste använda i iTunes när du inte autosynkar.

ok men jag måste använda itunes? dvs jag kan inte "drag and drop" direkt till ipod enheten?
Eller finns det något program som möjliggör att man kan Drag and drop direkt till den nanon?

tack för ett grymt snabbt svar!!

Ursprungligen av soulman79:

ok men jag måste använda itunes?

Don't Knock It Till You've Tried It.
Det kan vara segt på vissa maskiner men du får svårt att hitta ett mera komplett och kompetent program för att hantera all din musik.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-10-19 19:17
Ursprungligen av soulman79:

Eller finns det något program som möjliggör att man kan Drag and drop direkt till den nanon?

Anapod är programmet du söker. Kolla även vårt test (testet är lite gammalt nu, det har tillkommit en del nyheter). Det kostar en liten peng (som en cd i butik ungefär), men kan vara värt det om man vill kunna använda iPoden som en egen dra-och-släpp-enhet i Windows.

Varför INTE använda iTunes är min fråga?
Varför INTE lägga in musiken och ha bra överblick på den där innan man lägger in den på iPoden?

Folk måste börja fatta att iPod är ingen mp3-spelare som fungerar som vilken spelare som helst, det är ett helt annat system.

kanon spyder... Tack för ett svar på min fråga!
Istället för att argumentera för itunes...

ska testas ikväll... Såg att dom tar kort på siten, vågar man lämna sitt kortnummer till dom? någon som gjort det?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-10-20 08:00

Det är ingen fara, jag köpte det via deras site med kort. Använt anapod under en längre tid och är extremt nöjd.

kanon, tack... då blir det anapod ikväll!

Volymspärr?

Får jag ge _min_ version?

Jag har normal hörsel och kör med ett par Sennheiser CX300 och har aldrig volymen över hälften då det känns som at jag kommer få hörselskador annars...

Ursprungligen av Atte:

Volymspärr?

Får jag ge _min_ version?

Jag har normal hörsel och kör med ett par Sennheiser CX300 och har aldrig volymen över hälften då det känns som at jag kommer få hörselskador annars...

Det har ingenting med att folk skiter i sin hörsel att göra. När jag använde orginallurarna så funkade volymen bra... sen köpte jag ett par KOSS och nu har jag volymen på max hela tiden.... och det räcker ändå inte.

Fixar de inte volymspärren till Nano 2g snart så blir jag tokig...

jag har Sennheiser EH350 med ipodden och det suger... min Jens of Sweden kan driva dom lurarna med kanon ljud, min iriver kan göra det utan problem men inte ipod nano 2g....

Det är otroligt klent ljud i ipoden... och jag som många andra ångrar nog sitt köp lite...

1
Bevaka tråden