Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lång tid ska senaste Nano-uppdateringen ta?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-10-24 13:57

Fick min iPod Nano idag. iTunes ville uppdatera firmware. Minns inte versionsnumret, men det handlade vad jag minns om buggfixar och lite Nike+ Sports Kit-tillägg (fler röster?).

Hur som helst, det har nu stått "Do not disconnect" på Nanons skärm i snart en timme. Den syns inte på skrivbordet (OS X) eller i iTunes.

Ska det ta så här lång tid? Borde jag fortsätta vänta, eller koppla ur den, eller vad? Jag inbillar mig att det kan gå illa om man kopplar ur den under en firmwareuppgradering, men hur länge ska man vänta?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-24 14:13

Jag köpte en Nano igår och fick samma problem. När den stått där och tuggat i 20 minuter fick jag nog, och insåg att det var iTunes som hade hängt sig. Jag drog ur kabeln. Peppar peppar... men den fungerar än.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-10-24 14:25

iTunes har inte hängt sig i mitt fall. Det funkar fint, och jag kan starta om iTunes utan att nåt händer med Nanon.

Testade koppla ur nu, efter nästan en och en halv timme. Nanon verkar funka fint, versionsnumret står som 1.1 (vilket nog inte är den nya). När jag kopplar in den igen händer dock samma sak som när jag väntade på uppdatering, d.v.s. att det står "Do not disconnect" men den mountas inte på skrivbordet och syns inte i iTunes.

…men efter omstart av datorn funkar det igen. Dock fortfarande version 1.1. I iTunes står "Your iPod is up to date", vilket kanske indikerar att det faktiskt är senaste versionen ändå, vet inte.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-10-24 15:12

Att det står "Do not disconnect" i displayen på iPoden beror på att man inte bara ska koppla ur sladden. Antingen så kör man eject via iTunes eller så använder man "koppla ifrån hårdvara" i taskbaren nere till höger. Detta för att skydda mot filöverföringsfel, även om det ser ut som om den är klar med överföringen så är det inte helt säkert. Men de två vägarna kollar om det är okej att koppla ifrån iPoden.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-10-24 18:13
Ursprungligen av wrls:

Att det står "Do not disconnect" i displayen på iPoden beror på att man inte bara ska koppla ur sladden. Antingen så kör man eject via iTunes eller så använder man "koppla ifrån hårdvara" i taskbaren nere till höger. Detta för att skydda mot filöverföringsfel, även om det ser ut som om den är klar med överföringen så är det inte helt säkert. Men de två vägarna kollar om det är okej att koppla ifrån iPoden.

Det vet jag - har en "stor" iPod sedan länge. Till problemet hörde dock att det stod "Do not disconnect", men Nanon syntes varken på skrivbordet (återigen, OS X) eller i iTunes.

Jag väntade ca 4h innan jag till slut drog ut allt.. Inga komplikationer på nanon efteråt iaf.. Snarare är den bättre nu, eftersom den accepterar alla mina spellistor

1
Bevaka tråden