Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har en Nano som jag använt tillsammans med min Mac.
Nu ska jag däremot börja använda PC för en bra tid framöver,
så jag ville se till att min iPod blir "pc"-formaterad.. så att jag kan använda den
med windows.
Men hur gör man, jag har BARA problem nu. Inte kunnat lösa problemet.
Två bilder kan demonstera vad som sker på PC när jag har iTunes igång med min iPod inkopplad.
-men tyvärr kan man inte ladda upp dem nu i forumet, å jag har ingen egen ftp att lägga upp det på.
Men någon som vet hur man lyckas omformatera sin iPod från mac-formaterad hd till pc-formaterad?
men i mitt fall är det mer att firmware inte kan hittas snarare än att den är korrupt.
Jag har sökt efter den mappen som angavs i den länken du skickade, men den mappen har jag inte ens. Men det känns som att du är bra på att hitta åt hjälp, så di får gärna fortsätta med det Petern
har nu provat installera in från skivan jag fick med "ipodSetup". vet inte om det beror på det eller på omstarten.. Men nu har jag senaste iTunes, och iPoden hittas.
Men problemet har inte ändrat sig, firmware-filen kan fortfarande inte hittas.
yepp, har valt att visa alla filer som bara går.
mappen "Apple computer" har jag, men inte "Apple software update"-folder där i.
bara "iTunes" samt "Quicktime"-mapp
Så jag förstår om den inte hittar filen, men den skapas ju aldrig heller
yepp, har valt att visa alla filer som bara går.
mappen "Apple computer" har jag, men inte "Apple software update"-folder där i.
bara "iTunes" samt "Quicktime"-mapp
Så jag förstår om den inte hittar filen, men den skapas ju aldrig heller
Du slarvar när du läser. Du ska in i mappen iTunes, SEN in i mappen 'iPod Software Updates'.
Hej.
Nybliven ägare till 2gNano.
Tycker först att den är helt strulig & buggig (Itunes) så jag
nästan ångrar mig köpet.
Är dock mycket intresserad av att få igång kalendern.
Men...... det enda som funkar att lägga i Poden är musik & musik bilderna.
Trycker jag i synka bilder eller synka kontakter som jag gärna
vill kunna så händer det först inget, & sen kommer det upp en fel skylt
" ipod enheten jonnyipod kunde inte uppdateras. ett okönt fel uppstod (-50) "
Poden reagerar inte alls.
Jag nyttjar OulookExpress & kontakterna är jag ute efter.
Bilder hade förstås oxå varit kul att kunna lägga in.
Sökte men hittade inget liknande stul på forumet..
Du slarvar när du läser. Du ska in i mappen iTunes, SEN in i mappen 'iPod Software Updates'.
I den mappen har jag varit i redan, men där finns bara en iTunesPrefs.xml och en tom iTunes-plugins mapp.
Förstår verkligen inte.. jag skulle vilja kunna ta å göra vilken extrem metod som helst för att den ska bli kompatibel med PC. Men jag kan inte finna lösningen!
skulle nån kunna "skicka" den mappen till mig som SKA ligga där?
Kanske löser saken.. den där "ipod software updates"-mappen som aldrig skapas hos mig...
Jag satte mig vid en annans dator, och utförde "restore" i iTunes. Fungerade klockrent.
Tyvärr så verkar jag ha problem på min laptop när det gäller iTunes.
Tack ändå för att ni tagit er tid med att försöka se till att allt blev rätt. Har lärt mig uppskatta och hantera apples supportsidor