Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklamera eller inte??

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-29 16:13

Hej alla!
Har haft lite krångel med min ipod video... Köpte den för knappt ett år sedan,garantin gäller fortfarande.. Det första problemet uppstod efter bara ett par månader: jag lyssnade på musik och ville helt enkelt byta till en annan grupp,spår..då låste den sig och jag var tvungen att "resetta" den för att få den och fungera.. Andra problemet: ett par dagar sedan la jag in en ljudbok, när jag sedan ville lyssna på den så hoppade den över två spår/kapitel sedan har det bara blivit värre, tillslut bläddrade den helt enkelt igenom alla spår i respektive mapp utan att spela upp något. Sedan hoppade den tillbaka till menyn..... var igen tvungen att "resetta" den!!

Nu till frågan... Ska jag reklamera den? (funderar allvarligt på att byta till ett annat märke) Det är väl inte meningen att en helt ny ipod-video ska krångla så mycket...eller?

tacksam för ett snabbt svar(innan garantin tryter)
tack på förhand/ don

Nej, du ska lägga den på hyllan tills garantin går ut!

För allt trassel med iPods gäller de fem R:en
Apple - Support - iPod Five Rs Assistant
Efter det är det bara att lämna in på garantin

Och vad gäller ljudböckerna, funkar dom bra i iTunes? iPoden är inte speciellt tålig för "dåliga" filer.

• Oregistrerad
  • 2006-10-29 19:39

Ola Hansen>> Klart jag inte tänker göra!! det vore ju ganska så KORKAT...

Petern>> De fungerar utmärkt i iTunes,det är heller inget som jag laddat ned från nätet, en köpt box som jag helt enkelt lagt över för att slippa skivorna.(Den heter Låt den rätte komma in/John Ajvide Lindqvist..Om du inte läst/hört den så är den värd att inhandla!)

Hur som helst det jag menade med Ska jag reklamera den? är om det är ett vanligt jävla "fel" som egentligen kanske inte är ett fel utan något man får med i köpet som med många andra teknik prylar som ofta vill krångla?? Iallafall i mina händer.
Om det är vanligt och om det bara handlar om att filerna jag lägger i är dåliga är det ju inte värt att gå tillbaka till butiken och krångla.
vad för typ av filer är dåliga,kan du tipsa om nått? kan man se det innan?

tack igen!

Ursprungligen av DON:

vad för typ av filer är dåliga,kan du tipsa om nått? kan man se det innan?

Nja, jag tänkte tex. på torrent-hemladdningar (men det var det ju inte här) som ibland inte är hemladdade i sin helhet och om man då inte tänker på det och lägger in "tom-filer" på podden funkar dom ju inte. Men inte heller i iTunes då.

Ljudboken du rippade, satte du samman spår så du fick ett fåtal timslånga "låtar" eller har du istället hundratals korta låtar?

Som Petern sa: De fem R:en, sen är det bara att skicka in den...

Jag gjorde det med min, den krånglade också i början, det gick bra med den.

• Medlem
  • International user
  • 2006-11-18 00:07

Reklamation: hur funkar det da man kopt pa apple store?

Funkar det att bara ga in pa ett Apple service stalle da man kopt via apple store?
Har fatt nog av min batteritid pa 2 1/2 timme for en splitt ny 5g ipod video?

erfarenheter? Hur lang tid tar det? Mycket tjafs for att fa dem att ta emot min ipod?

• Medlem
  • Storuman
  • 2006-11-18 03:49

asså jag har skickat in min 2 ggr, o båda gångerna tog det ca 2 veckor. första gången fick jag tilllbaka samma iPod o andra gången fick jag tillbaka en ny.. jag föreslår att du ringer apple support, de går liksom bäst.. skickar du in den för dåligt batteri kommer dom att byta batteriet åt dej om det nuvarande inte håller måttet.. lycka till!

• Medlem
  • International user
  • 2006-11-19 13:15

da far vi se hur det gar

Ringde apple support igar.
De gick med pa att kolla pa min ipod angaende tidigarenamnt batteriproblem.

Verkar dock lite val komplicerad process:

1 Kille kommer fran UPS till mitt jobb med tom lada
2 Jag lagger i min ipod
3 Ny UPS kille kommer for att hamta och kor till apple
4 Nytt batteri eller ny ipod
5 UPS kommer till jobbet

Enligt apple tar allt detta mellan 7-10 dagar. Verkar enligt mig valdigt optimistiskt, speciellt da jag bor i Frankrike dar allt inte alltid funkar lite smidigt som i Svedala...

• Medlem
  • International user
  • 2006-11-23 18:39

Byte av mjukvara

Da har de hamtat min ipod och jag fick precis ett mail fran service snubbarna.
De har tydligen bytt mjukvara i den.

Har nagon varit med om samma sak, kommer det funka battre nu eller ar batteriet i en 30GB 5G Ipod Video helt enkelt skit?

1
Bevaka tråden