Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gamla vs nya Nano

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro, Sweden, Sweden
  • 2006-10-30 23:33

Hejsan tjosan!

Här kommer mitt första inlägg här! Jag är intresserad av iPod + Nike-konceptet och undrar därför vad det egentligen är för skillnad på nya och gamla "Nanosarna"?

Det finns ju en hel del begagnade Nano-spelare till schyssta priser, och ekonomin är en väldigt viktig del i mitt beslut kan jag tillägga. Dessutom tycker jag själv att den gamla nanon är bra mycket snyggare än den nya, men jag har egentligen ingen aning om vad det gör för skillnad rent tekniskt.

Så lite tips och råd vore inte helt fel

Rent tekniskt är det inga större skillnader alls.
Batteritiden är förbättrad och någon eller några nya funktioner ingår i den
nyaste Nanon, t ex sökfunktionen.

iPod nano 2g stödjer även Nikefunktionen.
Gillar du designen mer på den gamla Nanon så finns det fortfarande nya att få tag i
i diverse elektronikaffärer, men även begagnade till bra priser.
Men åter till saken, det är inga märkvärdiga tekniska förändringar i iPod Nano 2g.

• Medlem
  • 2006-11-08 13:34

Själv känner jag att den viktigaste skillnaden på G1 och G2 är en förbättrad batteritid, det och att G1 inte är vidrare reptålig (men det är ju lite från person till person hur viktigt man tycker att den perfekta glansiga ytan är att bevara).
Tyvärr vill jag verkligen ha min vita nano (iPod) och det kan jag ju inte få i den andra generationens utförande, så jag får leva med sämre batteritid på min 4GB generation 1, och det faktum att nanon behöver skydd av något slag om man vill behålla ytan fräsh och relativt repfri.

1
Bevaka tråden