Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låtar jag lägger över via itunes blir oassocierade?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-04 18:49

Hejsan,

Kunde dessvärre inte komma på en bättre rubrik än den jag har.

Situationen är följande:

När jag under resan till Amsterdam skulle lyssna på lite låtar på min ipod så märkte jag att flera stycken verkade saknas när jag gick in till artist:>"artistens namn">album(all)>låt lista, t ex : CCR's Fortunate Son låg inte under CCR. Men om jag oandra sidan går in och kollar på enskilda låtar (Songs:>All:>) så finns den där med och har då CCR som artist. Trots detta så ligger dne inte med under CCR's låtar ifall man kollar via artister.

Detta gäller flera andra låtar, inte bara CCR, utan allt möjligt. så som tal böcker osv, helt plötsligt så saknas det ett spår eller två som jag sedan kan hitta ifall jag kollar på enskilda låtar/tracks istället.

Låtarna ser korrekt ut när jag kollar i iTunes.

Några ideer?

MvH
Johan

Är det samma fel som fpi82 har tagit upp flera gånger på det här forumet? I hans fall är det alltid låtar utan album-info som vägrar dyka upp i artislistan. Fpi82 kan rätta mej om jag har fel.
I så fall är det olöst, en bugg.

  • Medlem
  • 2006-11-04 19:19

Stämmer !

Har exakt samma problem som Johan beskriver, men jag kan ha hittat lösningen, det är att man ska skriva in album på alla artister, de som det inte står album på hittar den inte under artist-"alla".
Jag har inte haft tid att prova detta men ska göra det så fort som möjligt.

Ledtrådar här, men det verkar gå ut på att mata in album på alla låtar precis som fpi82 gjort.
Apple - Support - Discussions - Ipod songs missing in artist folder ...

  • Medlem
  • 2006-11-04 19:38

album

Fasen då blir det att mata in album på alla artister, jippi !! Lär ju ta ett bra tag.
Men skönt att man fick reda på vad problemet var, så man kunde lösa det.
Verkar som sagt vara en STOR bugg om det inte fanns på de förra versionerna.

By the way, gracias Petern !

Ursprungligen av fpi82:

Fasen då blir det att mata in album på alla artister, jippi !! Lär ju ta ett bra tag.

Tja, är det inte gjort från början så får man bita i det sura äpplet senare.
Men jag ser dilemmat om man har massor av "lösa" låtar som inte bildar kompletta album. Då blir det ett trist jobb.
Ett alternativ är kanske att sätta album till "singel" eller nåt sånt på alla dom. Då är du klar på 20 sekunder

1
Bevaka tråden