Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod hittas ej av datorn.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

Idag så omformaterade jag datorn.
När jag väl installerat allt med itunes och ipodprogramvaran och kopplar in min ipod video 60 gb
så händer det inget.
En ruta kommer upp som det står att enheten kan fungera snabbare, men det är för att jag har den inkopplad på USB 1.1 uttag och har fungerat förut på den.

Men sen så händer det inget mer, Ingen flyttbar hårddisk kommer upp på den här datorn
och ingen ipod visas i itunes och på ipodskärmen så står det bara att den laddar.
Vanligtvis så brukar det ju stå koppla ej ur eller något liknande.

Så varför kan jag inte få min ipod uppkopplad till datorn?

Mvh Adam.

Edit: stavfel.

Inget av tipsen i andra trådar du hittade när du sökte(för det gjorde du väl?!?) hjälpte dig inte alls?

Prova att tvångsomstarta Ipoden när den är kopplad till datorn. Håll in Menu+mittknappen några sekunder tills du ser en tydlig omstart av den.

Ja jag har sökt och provat dom få tips som ges.

tyvärr så händer det inget mer än att den startar om och är i utgångsläget igen.
När man ansluter en enhet till pc så brukar det spelas upp ett ljud.
Men när ipoden ansluts så spelas det upp ett ljud men det är exakt som den kopplar ur direkt igen.

Men den laddas fortfarande och jag hittar den som "ipod" under enhetshanteraren i kategorin USB styrenheter.
Fast det är ett gult utropstecken på märket som visar att det är ett USB tillbehör.

Mvh Attack.

Jag är säker på att fler tips har givits i samma ämne, så sök så ska du nog få en rad tips....

1
Bevaka tråden