Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dras batteri om man har i strömadapter?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-07 22:12

Gillar att somna till musik. Kom nyss på en idé, att istället för att ha en dator på (har ingen stereo), kan jag koppla iPoden till högtalarna och lyssna på så sätt.
Har en adapter till väggen som jag brukar ladda iPoden med.
Om iPoden är kopplad dit under natten, drar den kraft från elnätet då, eller dras det lite batteri hela tiden (samtidigt som den laddar från elnätet hela tiden)?
Är nämligen mån om batteriet, har dålig erfarenhet av batteribyte av tidigare iPod-modeller, så jag vill försöka dra så lite på batteriet som möjligt.

Vad tror ni, hur ligger det till? Fungerar den som min Macbook och skiter i batteriet om elkabel är ansluten?

Vad tycker ni annars om idén?

Tack på förhand (mitt första inlägg! )

Det här har jag också funderat mycket över. Någon som har någon bra förklaring?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-09 11:40

det lär ju fungera lika dant på iPod hifi, fortfarande ingen som vet hur det funkar?

Vore väldigt bra att få ett svar på den frågan, men ingen verkar ha nån vidare koll kanske läge att höra av sig till Apple och fråga...

annars kan du ju köpa en fm receiver till din iPod. Förutsatt att du har en radio. Den kan man ju kanske sätta insomningstimer på också

  • Medlem
  • 2006-12-30 14:31

Så länge ström-sladden är i väggen så tas energin därifrån, inte från batteriet. Batteriet stannar på samma nivå (för det mesta). Vissa kan laddas samtidigt beroende på volymen du lyssnar på med mera.

1
Bevaka tråden