Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill slippa "Nytt mail"

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om det går att stänga av funktionen som gör att Mail alltid startar med Nytt mail när man öppnar programmet? I så fall hur?
Hälften av gångerna minst, vill man ju bara kolla om man fått post.
Eller är det inte mail utan macen det beror på? Eudora uppför sig nämligen likadant på Mac men inte på gamle PC?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-31 21:07

Jag startar Mail flera gånger om dagen, och för mig skapar den inte nytt mail varje gång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-31 22:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av Netzach
Jag startar Mail flera gånger om dagen, och för mig skapar den inte nytt mail varje gång.

Samma här

Trevligt att höra. Då går det alltså att bli kvitt. Men hur?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Megali
Trevligt att höra. Då går det alltså att bli kvitt. Men hur?

Får man vara fräck och fråga på vilket sätt du startar Mail?
För normalt sett ska det inte komma upp ett nytt meddelande. Det finns så vitt jag vet ingen inställning för vad som ska ske vid programstarten.

/M

Om man stänger ner mail när man håller på att skriva ett mail kommer detta att finnas kvar när man startar mail igen, öppet. Om du stänger det mailet som är öppet när du startar, rensar ev mail från utkastmappen - kvarstår problemet? Då jag inte känner till en funktion som gör detta ställer jag mig frågande till om ditt Mail.app verkligen mår bra eller om någon inställningsfil eller liknande blivit konstig.

Martin,
Startar mail antingen genom att klicka på e-postikonen i Explorers verktygsfält eller på mailikonen i dockan. Resultatet blir det samma och har varit så hela tiden sen jag installerade 10.2 någongång i nov/dec.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-02 22:56

Om man skriver någonting och inte har skickat iväg, då hamnar det i Utkast.
Det är troligen någonting i Utkast som ligger och spökar för dej. Det är enkel att radera i Utkast om det är inget viktigt, då slipper du ny mail varje gång du startar Mail.
Jag har inte råkat ut för detta, men jag tror det kan vara så....

Stort tack. Gjorde som några föreslog och sparade det mail som dök upp och slängde det. Och se, efter att ha tömt utkastmappen och startat om Mail så verkar det irritationsmomentet vara borta. Känns gott!

Jublade för tidigt
Sent igår kväll och idag är det likadant. Mail envisas med att starta med nytt brev öppet trots rensningen i utkast. Har även slängt plist-filen. Blä.

1
Bevaka tråden