Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rockbox

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej-hej!

Jag har problem med hörseln på vänster öra, behöver alltid justera balansen för att ljudet ska hamna i mitten. Använder Shure och där är det omöjligt att ha ena pluggen längre ut för då tappar man all bas. Nu är det så att Apple har valt att inte erbjuda justering av balansen i iPod och det är ett helvete att lyssna då. Därför har jag installerat Rockbox på min mini.

Programmerarna har fixat buggen som gjorde att "kraften" inte räckte till för att båda koda av mp3, använda eq och samtidigt klara av att visa displayen. Det var ständiga hack i musiken, vansinnigt jobbigt. Men nu funkar allt detta asbra!

En allvarlig bugg finns kvar: Att man inte kan ladda minin med extern laddare/adapter. Den stänger av och sätts på igen, en evig "loop". Dessutom verkar batteriet inte hålla så länge, men det kan jag leva med om jag kan ladda utan dator.

Nu är det så att jag har bestämt mig för att antingen få rockbox att fungera eller byta spelare. Hur fungerar Rockbox på era iPods? Kan ni ladda mini eller Nano med extern adapter och hur länge håller batteriet?

  • Medlem
  • 2006-11-16 09:45

Jag har en 20gb ipod och rockbox har pajat min, antingen står den låst i "skrivläge" eller låst med ett äpple i rutan, och kan ej hittas av datorn!

Jag misstänker att Rockbox inte alls är särskilt snäll med hårddisken i iPod. Detta kan begränsa livslängden.

Jag är ärligt talat jävligt less på iPod nu. Ska köpa en iriver E10, förutsatt att man kan ställa balansen i spelaren. Ljudkvaliten är viktigast och Rockbox visar hur bra det kan bli.

1
Bevaka tråden